تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۴
کد مطلب : 68045
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات جدید در قالب طرح‌های گردشگری، طبیعت گردی و گردشگری روستایی به متقاضیان اعطا می‌شود.
ارائه تسهیلات به روستائیان سیستان و بلوچستان در قالب طرح‌های گردشگری
 به گزارش زیست آنلاین، میرحسینی در شورای گردشگری استان بیان کرد: با ارائه این تسهیلات در حوزه صنایع دستی و گردشگری برای امسال و سال ۹۷ تقریباً ۱۲ هزار اشتغال در استان با اجرای طرح‌های گردشگری و صنایع دستی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان ‌قیمت برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته شده است که خوشبختانه پیرو تأکید رئیس‌جمهوری مدیریت امر به استان‌ها واگذار شد تا تمرکززدایی شود و اگر سیستان ‌و بلوچستان هرچه زودتر پروژه‌های خود را ارائه کند، می‌تواند زودتر از این تسهیلات بهره ببرد.

میرحسینی گفت: شروع اعطای تسهیلات که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و از دی ماه سال ۹۶ ابلاغ  شده است و بیشتر تسهیلات در سال ۹۷ اعطا خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اعطای این تسهیلات برای متقاضیان محدودیت ندارد و بر اساس طرح و پروژه پیشنهادی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در روستاها اعطا می‌شود که درصد سود آن در مناطق عشایری و روستاهای مرزی چهار و باقی روستاها ۶ است.

به گزارش ایسنا، میرحسینی اظهار کرد: در حوزه گردشگری ایجاد دهکده‌های گردشگری در مناطق روستایی، طرح‌های طبیعت گردی و اقامت‌های بوم گردی، میهمان پذیرها، هتل‌های سنتی و مجتمع‌های گردشگری جزو طرح‌هایی است که به آن‌ها تسهیلات اعطا می‌شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdccpxqe.2bq408laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما