تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : 68031
زیست آنلاین: میوه ها و سبزیجات در پلاستیک پیچیده می شوند تا سنسورها بتوانند آنها را بخوانند اما آیا ارزش دارد که ما برای راحتی خود، زباله تولید کنیم؟
ما در یک دریای پلاستیکی غرق خواهیم شد!
به گزارش زیست آنلاین، Manoj Thomas، استاد بازاریابی در دانشگاه کرنل می گوید: "ما می دانیم که وقتی مردم به روش انتزاعی و مجازی خرید می کنند، بیشتر هزینه می کنند و با این حال کیفیت و نوع محصولاتی که انتخاب می کنند نیز تغییر می کند. اما در اصل این راحتی آن ها است که هزینه دارد ، زیرا همه چیز در فروشگاه، حتی میوه ها و سبزیجات، باید بسته بندی و برچسب گذاری شود. هوش مصنوعی، تجهیزات و حسگرها مختلف باید به کار برده شوند تا یک خرید کوچک انجام شود."

 در مطالعات اقتصاد جهانی برآورد شده است که، تا سال ۲۰۵۰ وزن پلاستیک موجود در اقیانوس ها از وزن ماهی ها بیشتر می شود و صنعت پلاستیک ۲۰ درصد از تولیدات نفت و ۱۵ درصد از بودجه سالانه کربن را به خود اختصاص خواهند داد.

در مقاله اخیر David Robert درباره تغییرات اقلیمی اشاره شده است که پلاستیک ها اساسا سوخت جامد فسیلی هستند، بنابراین ارتباط مستقیمی میان هر بطری و یا محصولات بسته بندی پلاستیکی که خریداری می شود و تغییر اقلیم وجود دارد. امروزه آلودگی پلاستیک ایجاد شده در اقیانوس ها یکی از داغ ترین موضوعات زیست محیطی می باشد و نیاز به بررسی راه کارهای اساسی در این خصوص محسوس است./ منبع: treehugger

https://zistonline.com/vdchzvn-.23n6xdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما