تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 68030
زیست آنلاین: امروزه امکان دریافت انرژی خورشیدی از سقف خانه های استرالیا میسر است.
چه زمانی انرژی خورشید ارزش سرمایه گذاری دارد؟
به گزارش زیست آنلاین، با سرمایه گذاری انرژی پاک (زیست محیطی) از خورشید می توان در طول مدت زمان طولانی و از ارزشهای بسیار زیادی بهره مند شد.

انرژی خورشیدی مزایای بیشماری را به ارمغان می آورد و موجب صرفه جویی در هزاران دلار می شود در حالی که امروزه بیش از ۱.۶ میلیون از خانه ها و کسب و کارهای استرالیا انرژی خورشیدی را دریافت کرده اند و از مزایای آن استفاده می کنند، اما می توان گفت پایداری انرژی خورشیدی بستگی زیادی به شرایط خانه و محل قرارگیری کسب و کار دارد.

در واقع، ارزش اقتصادی انرژی خورشیدی می تواند از خانه ای به خانه دیگر متفاوت باشد. بنابراین مهم است که قبل از سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی، اطمینان حاصل شود که آیا نصب پنل های خورشیدی ارزش اقتصادی دارد؟ اما چه چیزی این ارزشمندی را تعیین می کند؟ در اینجا تعدادی از زمینه های در نظر گرفته شده را بیان خواهیم کرد.

هزینه برق فعلی: در نظر بگیرید بالاترین قیمت برق فعلی شما چقدر است؟ شما باید برای نصب پنل های خورشیدی، هزینه کنید. با بررسی هزینه های فعلی برق (در هر کیلووات ساعت) و مقایسه آن با هزینه پنل های خورشیدی می توانید تصمیم بگیرید که آیا انرژی خورشیدی ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.

 افزایش قیمت برق: قیمت برق در سراسر استرالیا طی دو دهه گذشته ۱۸۳ درصد افزایش یافته است. یکی از مزایای بزرگ نصب پنل های خورشیدی این است که نرخ قیمت برق برای مدت زمان ۲۰ تا ۲۵ سال آینده (طول عمر پنل های خورشیدی) ثابت می ماند.

هزینه پنل های خورشیدی: هنگامی که پنل های خورشیدی برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ استفاده  شدند، بسیار گرانقیمت بودند و تنها در کارهای پیشرفته فضایی و نظامی استفاده می شدند. اما در اوایل سال ۲۰۰۰، قیمت آن ها به قدری فروکش کرده بودند که حتی صاحبان خانه های متوسط نیز می توانستند از انرژی خورشیدی استفاده کنند. با پیشرفت های اخیر در تکنولوژی، قیمت پنل های خورشیدی همچنان در حال کاهش است. به گفته آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر (IRENA)، قیمت پنل های خورشیدی بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ کاهش چشم گیری داشته است.

موقعیت قرارگیری خانه ها: مقادیر الکتریسیته تولید شده از پنل های خورشیدی با توجه به میزان آفتابی که دریافت می کنند، می تواند بسیار متغیر باشد. Queensland و New South Wales ، نور مستقیم خورشید را به نسبت کمتری از غرب استرالیا دریافت می کنند، بنابراین پانل های خورشیدی نصب شده در سواحل غربی برق بیشتری از پانل های خورشیدی در سایر نقاط تولید خواهند کرد. به طوری که اکثر صاحب خانه ها می توانند ۵۰ تا ۸۰ درصد نیازهای انرژی خود را با استفاده از انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی تامین نمایند./ منبع: sustainablesuburbia

https://zistonline.com/vdcgzz93.ak97w4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما