تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 67994
زیست آنلاین: توسعه روش های زیست محیطی با تولید کیسه های حرارتی، راه حل خلاقانه بریتانیا جهت از بین بردن ضایعات پلاستیکی چای کیسه ای.
نوآوری دیگر در حل مشکل تولید زباله در انگلستان
به گزارش زیست آنلاین، جامعه تعاونی کسب و کار بریتانیا برای کاهش ضایعات پلاستیکی ابتکار عمل خلاقانه ای انجام داد. به طور کلی شرکت های تولید کننده نوشیدنی در انگلستان برای کاهش میزان تولید ضایعات پلاستیکی در رقابت هستند. به تازگی یکی از جوامع کوچک کسب و کار محلی موفق شده است که تیبگ های کاغذی کاملا زیست تخریب پذیر تولید کند که حاوی هیچ گونه مواد پلاستیکی نباشد. طبق گفته سازمان تجارت و چای انگلستان، چای کیسه ای ۹۶ درصد از ۱۶۵ میلیون فنجان چای مصرفی انگلستان را تامین می کند. تشکل های طرفدار محیط زیست برای کم کردن تولید ضایعات پلاستیکی گزینه های"سبز تر" مانند "اهرام" ژاپنی (کیسه های ساخته شده از نشاسته ذرت) که ۱۰۰٪ قابل تجزیه هستند را به مصرف کنندگان پیشنهاد می کنند، اما این ها بسیار گران تر از چای کیسه ای تولیدی می باشند.

این جامعه تعاونی که سالانه ۳۶ میلیون جعبه چای را به فروش می رساند. (معادل ۳۶۷ میلیون تیبگ) با راه حل خلاقانه متخصان تولیدی خود توانسته است فیبرهای پایدار محیط زیستی را جایگزین کیسه های قبلی نمایند، در این روش از کیسه های حرارت پذیر به طور گسترده ای استفاده می شود. قرار است کیسه کاملا تجزیه شونده تولید شده، در ماه آینده تست دقیق بشوند. پیش بینی می شود این محصول نوآورانه امسال در قفسه ها به فروش برسد. این روش با در نظر گرفتن کلیه استاندارد های تولید کیسه چای تیبگ تولید می شود و با جایگزین شدن مواد جامد پلاستیکی به طور کامل، در جمع آوری ضایعات موثر است.

Jo Whitfield ، مدیر اجرایی تعاونی کسب و کار Co-op Food، گفت: "بسیاری از مصرف کنندگان چای کیسه ای از میزان پلاستیک مصرفی خود ناآگاه هستند."با وجود اینکه که مقدار آن نسبتا کم است، اما با توجه به آنکه سالانه ۶ میلیارد چای کیسه ای در انگلستان تولید می شود، در حدود ۱۵۰ تن پلی پروپیلن تولید خواهد شد که ترکیب اصلی زباله های پلاستیکی می باشد است و انباشته شدن آن در دراز مدت مواد غذایی را آلوده می کند. اما انجمن چای انگلستان از بالا رفتن قیمت های چای کیسه ای جایگزین خبر داد. برطبق اظهارات سخنگوی این انجمن "در صورتی که صنعت چای بریتانیا با روشهای غیر پلاستیکی تولید بشود، هزینه های یک کیسه در حدود هشت برابر افزایش می یابد. این افزایش هزینه شامل هزینه مواد خام و ارتقاء ماشین آلات می شود. افزایش قابل ملاحظه قیمت ها تاثیر بسیار مهمی در فروش دارد و علاوه بر آن ممکن است درآمد کشاورزان جهان را به طور جدی با کاهش چشمگیری روبه رو سازد./منبع: The Guardian

https://zistonline.com/vdceeo8p.jh8foi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما