تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : 67940
زیست آنلاین: فرانسه با این که تنها ۱ درصد از انرژی برق خود را از زغالسنگ تأمین می کند، اعلام کرد که تاریخ تعطیلی کامل نیروگاه های زغال سنگ کشور را از سال ۲۰۲۳ به ۲۰۲۱ تغییر می دهد.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه زغال سنگ را زودتر از آنچه انتظار میرفت کنار گذاشت.
به گزارش زیست آنلاین، رئيس جمهور فرانسه بعنوان یکی از دوستداران اقلیم، زمان بسته شدن نیروگاه های زغالسنگ کشور را از ۲۰۲۳ به ۲۰۲۱ تغییر داد. این جدیدترین حرکت از اقدامات سیاست های متمرکز بر کربن سیاستمدار فرانسوی است. اولین اقدام وی دعوت دانشمندان و مهندسان آمریکایی برای رفتن به فرانسه بود، زیرا دولت ترامپ مطمئنا با آنها برخورد خوبی نخواهد داشت.

از همه مهمتر، مكرون چندین بار رويكرد پخته و مصمم خود را به تعهدات کنوانسیون پاریس نشان داد، که این تعهد، همان تعهد مبارزه با تغییر اقلیم است. در حالی که فرانسه تنها حدود ۱ درصد از انرژی خود را از زغال سنگ تامین می‌کند که این رقم در مقایسه با ۳۰ درصد در ایالات متحده ناچیز است، اما این حرکت باز هم یک قدم محکم به سوی اهداف انتشار کشور است. ماکرون این هفته در مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت: "ما تصمیم گرفته ایم که فرانسه را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی به عنوان یک الگو برای سایر کشورها قرار دهیم."/منبع: grist

https://zistonline.com/vdcfx1dv.w6dejagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما