تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 67929
یک فعال گردشگی از ساخت خانه‌های پیش ساخته گنبدی ارزان و مقاوم با طراحی و ساخت بومی برای حوزه بوم گردی و همچنین استقرار در حوادثی نظیر زلزله خبر داد.
گنبدخانه ایرانی ضدزلزله در نمایشگاه گردشگری
به گزارش زیست آنلاین، در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته آن، همه استانهای کشور تا جایی که امکان داشته است ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استانی خود را به نمایش گذاشته اند، حال با این وجود برخی فعالان گردشگری دستاوردهای مهندسی و ابتکارات جدیدی نیز به معرض نمایش گذاشته اند.

در این راستا علی احمدی – یکی از این فعالان درباره دستاورد مهندسی شهرستان زرند کرمان که گنبدخانه است و در سالن ۳۸A به نمایش گذاشته شده است، توضیح می‌دهد: این خانه‌های گنبدی با سازه‌های بتونی فوق سبک الیاف دار یکی از بهترین مکانهای اقامتی برای حوزه گردشگری از جمله در زمینه بوم گردی است زیرا این سازه ها با توجه به نوع طراحی‌شان به خوبی خود را با طبیعت کوهستانی و کویری وقف می شوند.

وی ادامه می‌دهد: قیمت این گنبدخانه‌ها حتی از کانکس نیز ارزانتر است و این مولفه ارزانی محل ایجاد اقامت در شروع فعالیت فعالان گردشگری در حوزه بوم گردی بسیار می‌تواند کمک کند، درحالیکه به دلیل فرم و طراحی سازه ای این گنبدخانه‌ها، این سازه‌ها بسیار مقاوم و از نظر گرمایش و سرمایش شرایط مطلوبی دارند.

این فعال گردشگری با بیان اینکه ما برای نخستین بار معرفی این گنبدخانه‌ها را در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته آن، به نمایش گذاشتیم، تصریح کرد: طراحی این گنبدخانه‌ها از دو سال پیش و حتی قبل از مطرح شدن خانه‌های گنبدی ژاپنی در زرند مطرح شده بود ولی با توجه به زلزله کرمانشاه از آن تاریخ ساخت و عملیاتی شدن این گنبدخانه‌ها را کلید زدیم و در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشتیم.

به گزارش تسنیم، وی همچنین خاطرنشان کرد: این گنبدخانه‌ها از بهترین نوع کلبه ای برای حوزه اکوکمپ‌ها بوده و برپایی آن فقط دو روز زمان می‌برد و به مدت ۲۰ سال نیز ضمانت سلامت بنا خواهد داشت.

https://zistonline.com/vdccooqe.2bqmi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما