تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : 67877
هند برای اولین بار سیستمی ابداع کرده است که بر سطح آلودگی اقیانوس ها در نتیجه تغییرات ناشی از گرمایش زمین نظارت می کند.
طراحی سیستم نظارت بر آلودگی اقیانوس در هند
به گزارش زیست آنلاین،اس اس سیرئیس شنوی رییس مرکز ملی خدمات اطلاعات اقیانوسی هند با اعلام این خبر گفت سیستم جدید جمع آوری اطلاعات اقیانوسی که &#۳۹;اسکله خودکار&#۳۹; نام گرفته است، به بررسی میزان آلودگی اقیانوس ها و چگونگی تغییر سیستم های دریایی به دلیل گرمایش زمین کمک خواهد کرد. 
وی خاطر نشان کرد این سیستم که هزینه ای بیش از ۱۳ میلیون یورو در بر داشته است تا ماه آوریل سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.
وی تاکید کرد: این اولین باری است که هند از چنین سیستمی برای بررسی کیفیت آب اقیانوس استفاده می کند و اطلاعاتی که از این طریق به دست خواهد آمد تقریبا بدون خطا خواهند بود.
به گفته وی، گزارش های بدست آمده از برخی از مناطق اقیانوس هند حاکی از آن است که آب، اکسیژن خود را از دست داده است که این امر می تواند زندگی دریایی را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین بهره برداری از این سیستم جدید به دولت کمک خواهد کرد اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد.
بر اساس این طرح هند قصد دارد سنسور های شناور را در شش منطقه ساحلی این کشور از جمله بنگال غربی،گوا، بمبئی،کوچی ویشاکپتانام و چنای در کف دریا مستقر کند.
بر اساس گزارش ایرنا، بیش از ۸۰ درصد از آلودگی اقیانوس ها از خشکی نشات می گیرد. گسترش ضایعات ساخت انسان از جمله پلاستیک در اقیانوس ، سالانه هزاران گونه دریایی، پستانداران و لاک پشت های آبی را نابود می کند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcefv8p.jh8ffi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما