تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 67702
زیست آنلاین: دستکاری ژنتیکی در محصولات کشاورزی در صنعت کشاورزی آمریکا امری طبیعی است. اما امروز متخصصین به دنبال آن هستند تا گاوها را به گونه ای از نظر ژنتیکی دستکاری کنند تا تنها گوساله های نر بدنیا بیاورند.
دستکاری ژنتیکی جهت بدنیا آمدن جنس نر در گاوها
به گزارش زیست آنلاین، گیاهان اصلاح شده ژنتیکی، هر چند به طور گسترده در اروپا غیر قانونی هستند، اما در ایالات متحده رایج هستند و معمولا برای مقاومت در برابر آفت کش ها طراحی شده اند. حیوانات، با این حال، یک داستان متفاوت هستند. اول از همه، این تنها یک روش معمول در همه حال نیست و در حال حاضر محققان در مرحله نهایی توسعه این روش ها هستند. در حال حاضر دام و طیور به طور عمده برای رشد سریع تر و قوی تر اصلاح می شوند. مقررات مربوط به این روش ها نیز متفاوت است. درست قبل از اینکه اوباما سمت خود را ترک کند، FDA اوباما قوانین پیشنهادی برای حیواناتی که ژن های آن ها با استفاده از ابزار CRISPR ویرایش شده است، را منتشر کرد. به طور خلاصه: هر حیوانی تغییر یافته CRISPR به مانند یک داروی جدید است که تحت آزمایش های امنیتی بلند مدت قرار می گیرد.

پروژه Van Eenennaam جالب است. با استفاده از CRISPR، او تلاش می کند تا ژنهای گاو نر را اصلاح کند تا شیوه تولید آنها را تغییر دهد. به جای آنکه تعیین جنسیت گوساله را به طبیعت واگذار کنیم، گاوهای دستکاری شده به گونه ای هستند که تنها گاو نر و یا ماده بدنیا بیاورند که دارای یک ژن مضاعف با نام SRY نیز هستند. گاوهای ماده با SRY عموما شبیه به گاوهای نر هستند. آنها آلت تناسلی، بیضه ها و به طور معمول مقادیر بیشتری عصله داشته و سرعت رشد بالاتری دارند.با این حال، آنها عقیم خواهند بود. ایجاد موجودات عقیم گاهی اوقات به عنوان یک روش کنترل جمعیت شناخته می شود و نام مستعار "Terminator" به این پروژه ها داده می شود.

حال چرا باید دردسر تولید صرف گاوهای نر (یا شبیه به آن) را داشته باشیم؟ از آنجا که گاوهای نر سریعتر رشد می کنند و بزرگتر می شوند، به سرعت به اندازه کشتار می رسند. در واقع، بررسی تکنولوژی نشان می دهد که در حال حاضر فقط اسپرم تولید کننده گوساله نر در دسترس برای پرورش دهندگان است، اما این تکنیک اجازه می دهد تا تلقیح مصنوعی را کنار بگذاریم.

ترامپ، که به طور کلی در مورد کشاورزی در طول کمپین های انتخاباتی خود و یا ریاست جمهوری بسیار کم صحبت کرده اس است، موضع خود را در مورد حیوانات دستکاری شده CRISPR مشخص نکرده است. به طور کلی، سیاستهای ترامپ به منظور کاهش مقررات است، که میتواند به لحاظ نظری خبر خوبی برای ژنتیک دانانی مانند Van Eenennaam باشد، اما به نظر میرسد که موضع ترامپ کلاً مخالف علم است. همانند بسیاری از کارهای وی در ریاست جمهوری، ترامپ تا کاری را انجام ندهد ما از تصمیم وی باخبر نخواهیم شد./منبع: modernfarmer

https://zistonline.com/vdcb5zb0.rhbzgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما