تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 67402
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ بر ضرورت بهره‌مندی از همه ظرفیت ها بویژه پارک ملی سرخه حصار در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.
بهره‌مندی تهرانی‌ها از قطب گردشگری پارک سرخه حصار
به گزارش زیست آنلاین، غلامعلی ابراهیمی که در جلسه شورای مدیران اجتماعی سخن می گفت، با بیان اینکه گردشگری عاملی بسیار مهم در توسعه شهرها محسوب می شود، خواستار ایجاد تمهیدات لازم در بهره مندی شهروندان تهرانی بخصوص ساکنان شرق تهران از فضای قطب گردشگری پارک سرخه حصار شد.

وی افزود: پارک سرخه حصار در حوزه  گردشگری مستعد و دارای ظرفیت های فراوانی در این حوزه است  و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در پارک سرخه حصار می تواند بستر توسعه گردشگری شرق پایتخت را مهیا سازد و رونق صنعت گردشگری منطقه را ارتقاء دهد.

معاون شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه بهره مندی از فرصت های نوین گردشگری از ضروریات حوزه گردشگری است،  ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک با شناخت و ایجاد فضاهای مناسب برای برگزاری و اجرای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مانند ورزش‌های گروهی و مسابقات و... در جهت تسهیل، تقویت سرمایه گذاری و رفع موانع اقتصادی برای توسعه قطب گردشگری سرخه حصار با اخذ موافقت های قانونی اقدام شود و این امر منجر به تأمین انواع تفریحات و ایجاد زمینه های توسعه استراتژیک تفرج و تفریح، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، برپایی جشنواره ها و ده ها عنوان خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ... برای شهروندان و بخصوص ساکنان شرق تهران گردد.

بر اساس گزارش ایسنا، گفتنی است پارک ملی سرخه حصار یکی از قدیمی ترین شکارگاه های ایران واقع در منطقه ۱۳ شهرداری تهران با مساحتی درحدود ۹۱۶۸ هکتار، مرکب از دشت ها، تپه ماهورها و ارتفاعات بلند است که ارتفاع آن از ۱۲۲۰ متر تا ۲۱۴۷ متر متغیر است. آبنمای سنگی، مسیر دوچرخه سواری، آلاچیق، کلینیک گل و گیاه، مسیر آموزش ترافیک و... از امکانات موجود در این بوستان است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcir5aq.t1ayu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما