تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 67064
سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شیوه حفاظت از محیط زیست باید تغییر کند و مردم و بخش خصوصی را در حفاظت و حراست از محیط زیست دخیل کرد.
ضرورت تغییر شیوه‌های حفاظت از محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، حمید  ظهرابی امروز در بازدید از منطقه حفاظت شده مظفری در فردوس اظهارکرد: صنعت اکوتوریسم یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به آن می‌توان گام‌های موثری در راستای توسعه اقتصادی و گردشگری در حوزه محیط زیست برداشت. توسعه گردشگری محیط زیستی تاثیرات مثبتی روی حمل و نقل و صنایع دستی منطقه دارد و عموم مردم از عواید آن  بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه گفت: قرق‌های اختصاصی در مناطق مهم است و حتما در این خصوص برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی انجام خواهد شد.

ظهرابی در خصوص خسارت وحوش به مزارع کشاورزی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد در حال پیگیری است و چنانچه بتوان اعتباراتی از طریق مدیریت بحران در راستای پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب دیده درنظر گرفت می‌توان گام‌های موثری در این زمینه نیز برداشت.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت دفاع و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس همین تفاهمنامه تجهیزات محیط بانان و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست بزودی تامین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به صدور پروانه شکار در مناطق اظهارکرد: تدابیری اندیشیده شده است تا بتوان با صدور پروانه شکار در مناطق، درآمد حاصل از آن عاید مردم محلی شود که بی شک این امر در حفاظت و حراست از مناطق و گونه‌های جانوری موثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، گفتنی است؛ نشست با کارشناسان محیط طبیعی اداره کل و ارائه گزارش از وضعیت مناطق استان خراسان جنوبی، بازدید از گنجینه تنوع زیستی اداره کل، بازدید از دو واحد پرورش شترمرغ و شتر از جمله برنامه‌های سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در خراسان‌جنوبی بود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcc0xqe.2bqme8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما