تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 66975
روزانه يک ميليارد ني پلاستيکي براي نوشيدن نوشابه ها در جهان مصرف مي شود که محيط زيست را نابود مي کند.
مصرف روزانه یک میلیارد نی نوشابه در جهان
به گزارش زیست آنلاین، زباله هاي پلاستيکي که در اقيانوسها رها مي شود به صورت قابل توجهي افزايش يافته است. دانشمندان در تلاش هستند راههايي بيابند که اين ضايعات تمدن بشري را تجزيه کنند و به ذراتي تبديل کنند که وارد زنجيره غذايي جهاني شود.
يکي از کارهايي که در اين زمينه توصيه مي شود کاهش زباله هاي پلاستيکي است. مردم شهر سياتل در آمريکا براي اين منظور، به ابتکار جديدي مبادرت کرده اند.
اين ابتکار به ني هاي پلاستيکي مربوط مي شود. از ني پلاستيکي براي مصرف نوشيدني ها استفاده مي شود. براوردها نشان مي دهد که روزانه حدود يک ميليارد ني پلاستيکي در جهان مصرف مي شود. فقط در آمريکا هر روز پانصد ميليون ني پلاستيکي مصرف مي شود که هيچکدام از آنها قابل بازيافت نيست و وارد محيطهاي زيست آبزيان مي شود.
وقتي آبزيان پلاستيک را مصرف مي کنند، ميزان مرگ و مير آنها پنجاه درصد افزايش مي يابد. به همين علت اين مسئله جدي است و براي همين منظور، گروهي مدني در شهر سياتل فعال شده است تا مردم را تشويق کند استفاده از ني پلاستيکي را کاهش بدهند. اين پويش اجتماعي در ماه سپتامبر در سياتل شروع شد.
فقط در ماه سپتامبر، دو ميليون و پانصد هزار ني پلاستيکي از سطح اين شهر جمع آوري شد. اين گروه مدني در تلاش است در عرصه جهاني نيز پويشي گسترده به راه بيندازد و در سال دو هزار و هجده، اين طرح را در بيست شهر جهان پياده کند. هدف از اين پويش فقط اين نيست که مصرف پلاستيک کاهش پيدا کند بلکه کوشش مي شود سطح آگاهي مردم افزايش يابد و فرهنگ دورريختن آنها اصلاح شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdccpoqe.2bqem8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما