تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : 66947
زیست آنلاین: تجاوز ترامپ به محیط زیست در هیچ جا به اندازه حمله وی به معدنکاوی نفت و گاز در اعماق اقیانوس ها نگران کننده نیست.
یورش ترامپ به نفت های اقیانوس/ فاجعه زیست محیطی
به گزارش زیست آنلاین، در زمانی که علم می گوید که برای ایجاد ثبات در آب و هوای جهانی، دو سوم تمام ذخایر سوخت فسیلی باید در زمین باقی بمانند، ترامپ در عوض فشار زیادی بر تولید سوخت های فسیلی، در ساحل و دریاها دارد. حفاری گسترده، تضعیف نظارت آژانس حفاظت محیط زیست، مقررات ایمن آرام برای شرکت های نفتی، و شرکت های نفتی که پول نقد بیشتری از کاهش مالیات دارند، یک "طوفان کامل" برای افزایش خطر ابتلا به بلایای طبیعی و نشت نفت است. اگر این برنامه خطرناک دریایی به پیش برود، باید در انتظار چند دهه از تخلیه نفتی فاجعه بار، طوفان، سیل، خشکسالی و آتش سوزی باشیم.

علاوه بر نفت و گاز که در حال حاضر در دریا تولید می شود، کف اقیانوس در ایالات متحده ممکن است ۹۰ میلیارد بشکه نفت و ۴۰۰ هزار میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی یا بیشتر ذخیره کرده باشد. سوزاندن این مقدار سوخت فسیلی به اتمسفر جهانی بیش از ۵۰ میلیارد تن CO۲ منتشر می کند که یک بمب کربن است. در نتیجه بسیاری از این دی اکسید کربن به آب دریا جذب می شود و باعث افزایش اسیدی شدن اقیانوس می شود.

برنامه حفاری دریایی دفتر ریاست جمهوری ما را وارد سالهای بیشتری از مصرف زیاد کربن وارد می کند. زیرا ترامپ و دوستان او میلیاردها دلار در دریا مشاهده می کنند و واقعیت های ناگوار آب و هوا را نادیده می گیرند. این می تواند "شکستی بزرگ" در جهت تلاش برای کنترل تغییرات آب و هوایی باشد. برای درک تهدید از برداشت نفت توسط ترامپ، فقط نقطه های بین تصمیم گیری های سیاست او را در تاریخ به هم وصل کنید.

ترامپ به عنوان یکی از اولین دستورالعمل های اجرایی خود، "کاهش مقررات و کنترل هزینه های نظارتی"، را در دستور کار قرار داد. و به آژانس ها برای بررسی (خواندن: تضعیف یا از بین بردن) صدها قانون و مقررات فدرال دستور صادر گرد و اظهار داشت که به ازای هر یک قانونی که وضع می شود، دو قانون باید حذف شود. سپس، دستور اجرایی او در ماه مارس مبنی بر "ارتقاء استقلال انرژی و رشد اقتصادی"، دستورالعمل ها را برای بررسی مقررات و سیاست های انرژی موجود، که به طور بالقوه تولید یا استفاده از منابع انرژی داخلی را با توجه به نفت، طبیعی گاز، ذغال سنگ و منابع انرژی هسته ای را مد نظر قرار داده است، حذف کرده است.

سپس، فرمان اجرایی ماه آوریل، "اجرای اولین استراتژی انرژی دریایی در آمریکا"، گسترش تاریخی حفاری های دریایی، از جمله در خلیج مکزیک، اقیانوس اطلس، آلاسکا و به طور بالقوه حتی در ساحلی دریایی ملی را شامل می شود. ترامپ دستور لغو سرمایه گذاری در حفاری دریایی که توسط اوباما صادر شده بود را لغو کرد و این مناطق را برای حفاری در دسترس قرار داد و شرایط اعطای مجوز را برای اکتشافات را تسهیل کرد.

منبع: huffingtonpost

https://zistonline.com/vdcbz9b0.rhb0apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما