تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 66923
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه کشت "گیاهان دارویی" در حوزه کشاورزی برای نخستین بار در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: این پروژه به شکل گلخانه‌ای کار خود را آغاز کرده است و به شکل بخش خصوصی اداره خواهد شد.
تهران زیر کشت "گیاهان دارویی" می‌رود
به گزارش زیست آنلاین، نعمت‌الله ترکی در پایان جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست استاندار تهران و در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: پروژه‌های مختلف دستگاههای اجرایی در حال بازبینی است و جهاد کشاورزی استان ١٤ پروژه در بخش اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزود: افزایش ضریب خوداتکایی محصولات راهبردی مثل گندم، دانه‌های روغنی، سیب زمینی و سایر کالاهای ضروری در بخش کشاورزی در اولویت قرار دارد و تاکنون پروژه‌های جهاد کشاورزی استان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه کشت "گیاهان دارویی" در حوزه کشاورزی برای نخستین بار در استان تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: این پروژه به شکل گلخانه‌ای کار خود را آغاز کرده است و به شکل بخش خصوصی اداره خواهد شد.

ترکی گفت: حدود ١٨هزار شاخه گل رز در این سیستم پیش‌بینی شده است و ظرفیت تولید و صادرات یک میلیون گل شاخه بریده در استان داریم و بخش قابل توجهی را کشت گیاهان دارویی به خود اختصاص داده و حدود ٦ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی به راه‌اندازی پایانه صادرات گل و گیاه تا پایان سال اشاره کرد و افزود: ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان توسط بخش خصوصی در دستور کار است و کل محصولات کشاورزی به شکل زنجیره‌ای از تولید، توزیع، بسته بندی تا مصرف در این بخش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به فعالیت ٩ هزار مرکز تولید دام به شکل مستقیم در استان گفت: تعدادی از این مراکز که نیمه فعال بودند فعال شده و اکنون روزانه ٣٢تن ظرفیت تولید گوشت در استان داریم.

ترکی به مقام اول استان تهران در تولید محصولات لبنی اشاره کرد و افزود:احداث دو مجموعه تولید مواد لبنی در دستور کار است و امسال با یک تن افزایش تولید به ٥.٥ تن محصولات لبنی دست یافتیم.

وی ادامه داد: در تولید قارچ نیز به سطح اول در کشور دست یافتیم و استان از واردات مواد اولیه برای تولید قارچ بی نیاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: استان تهران رتبه نخست بهره مندی از سامانه‌های نوین آبیاری، جذب تسهیلات خطوط مکانیزه صنایع تبدیلی و تکمیلی را دارا است.

به گزارش تسنیم، ترکی با بیان اینکه ٨ درصد پیشرفت فیزیکی در تحقق پروژه‌های جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم، گفت: استان تهران آماده ایجاد فرصت شغلی با بهره مندی از تسهیلات دولت برای اشتغالزایی است.

 

https://zistonline.com/vdcfm1dv.w6dv0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما