تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 66905
زیست آنلاین: سرمایه گذاری های غولپیکر در تأسیسات تولید محصولات پلاستیکی منجر به افزایش تولید پلاستیک تا ۴۰ درصد می شود که به آلودگی دائم کره زمین می انجامد.
عیاشی شرکت های تولید پلاستیک با سرمایه گذاری 180 میلیارد دلاری
به گزارش زیست آنلاین، عیاشی شرکت های تولید پلاستیک جهان که در حال حاضر آسیب گسترده به اقیانوس ها، زیستگاه ها و زنجیره های غذایی ایجاد کرده است، طی ۱۰ سال آینده پس از سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در نسل جدید تأسیسات پلاستیک در ایالات متحده، به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. شرکت های سوخت فسیلی از جمله شرکت هایی هستند که بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۰ به تاسیسات جدید "کرکینگ" تزریق کرده اند. در این سیستم مواد اولیه برای تولید پلاستیک های روزمره مورد استفاده در بسته بندی و بطری ها، سینی ها و کارتن ها تولید می شود.

طبق نظر کارشناسان، تأسیسات جدید که توسط شرکت هایی مانند Exxon Mobile Chemical و Shell Chemical ساخته شده است در دهه آینده به افزایش۴۰ درصدی تولید پلاستیک کمک خواهد کرد، و به تشدید بحران آلودگی پلاستیک که دانشمندان از آن بعنوان "آلودگی دائمی کره زمین" یاد می کنند، کمک خواهد کرد. کارول موفیت، رئیس مرکز حقوق بین الملل ایالات متحده که صنعت پلاستیک را تجزیه و تحلیل کرده است، گفت: "ممکن است ما دهه های متوالی در صنعت تولید پلاستیک به دام افتادیم و این زمان دقیقاً زمانی است که کره زمین به شدت نیاز به استفاده کمتر از پلاستیک دارد. حدود ۹۹ درصد از مواد اولیه جهت تولید پلاستیک ها از سوخت های فسیلی است، بنابراین انگشت اشاره ما به شرکت هایی مانند Exxon و Shell است که به ایجاد بحران آب و هوایی کمک کرده اند. در حال حاضر یک رابطه عمیق و محکم بین شرکت های نفت و گاز و پلاستیک وجود دارد."

لوئیس ادج، عضو ارشد کمپین Greenpeace  اقیانوس در انگلیس، گفت:" که هر میزان افزایش پلاستیک که در نهایت سرنوشت آن به اقیانوس ها می رسد، تاثیر فاجعه آمیزی خواهد داشت. ما تا کنون پلاستیک های یکبار مصرف را بیش از توان خود جهت مدیریت تولید کرده ایم و مقدار تولید پلاستیک در دو دهه گذشته، بیش از تمام پلاستیک تولید شده در طول کل قرن است. در نهایت نیز سرنوشت میلیون ها تن پلاستیک به اقیانوس ها ختم می شود."/منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcft1dv.w6dvxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما