تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۸
کد مطلب : 66718
محققان پژوهشگاه صنعت نفت همزمان با دستیابی به سنسورهای تشخیص و اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست محیطی با همکاری شرکتهای دانش‌بنیان به دنبال تست میدانی سنسورهای فیبر نوری و لیزری هستند.
انجام تست میدانی حسگرهای لیزری تشخیص آلاینده‌های محیطی در بهمن
به گزارش زیست آنلاین، دکتر حمیده ثمری جهرمی، مجری طرح در نشست خبری امروز که در پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به سنسورهای تولید شده در پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: این حسگرها برای تشخیص آلاینده‌های هوا، خاک و آب کاربرد دارند.

وی با اشاره به طراحی و ساخت حسگرهایی برای شناسایی آلاینده‌های خاک، اظهار کرد: بر اساس نیاز کارفرما دو نوع سنسور برای تشخیص و اندازه‌گیری ترکیبات هیدروکربنی TPH و PAH تولید کردیم.

ثمری این نوع حسگرها را از نوع فیبر نوری و فلورسانت دانست و خاطرنشان کرد: این حسگرها با همکاری شرکتهای دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی شریف تولید شده است.

مجری طرح با بیان اینکه ساخت این نوع حسگرها به پایان رسیده است، از اجرای تست میدانی این سنسورها در اخر بهمن ماه امسال خبر داد.

این محقق با بیان اینکه تست میدانی این ابزار در جزیره خارک انجام خواهد شد، اظهار کرد: این تست با همکاری شرکت پایانه‌های نفتی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های سنسورهای تولیدشده، خاطرنشان کرد: سنسورها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که علاوه بر حوزه نفت و گاز در سایر حوزه‌ها چون صنایع فولادسازی و خوروسازی نیز کاربرد دارند.

به گزارش ایسنا، مجری طرح همچنین یادآور شد: حسگرهای تولید شده علاوه بر تشخیص آلاینده‌های زیست محیطی در آب، خاک و هوا دارای قابلیت اندازه‌گیری غلظت این آلاینده‌ها نیز هست.

 

 

 

https://zistonline.com/vdch6qn-.23n-zdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما