تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 66467
زیست آنلاین: دو بازار بزرگ انگلیسی طرح بازیافت بطری های پلاستیکی به روش خرید از مشتری را در انگلستان توسعه داده اند که منجر به افزایش قابل توجه بازیافت شده است.
توسعه طرح بازیافت در دو بازار بزرگ انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، در حال حاضر در تعدادی از کشور های اروپایی، طرح خرید بطری های پلاستیکی از مشتری در حال اجرا است. در این طرح مشتریانی که بطری های مصرف شده خود را به فروشگاه ها یا مراکز بازیافت بازگردانند، مبلغ و یا اعتبار خرید برای این کار دریافت می کنند. ثابت شده اس که این برنامه ها عملکرد خوبی در افزایش بازیافت زباله داشته است. بعنوان مثال در دانمارک و همچنین جنوب استرالیا، طرح خرید بطری منجر به افزایش بازیافت بطری ها تا ۹۰ درصد شده است که در مقایسه با میزان بازیافت ۵۰ درصدی در سال ۲۰۱۶ رقم بسیار قابل توجهی است.

با داشتن چنین برگ برنده ای، دو بازار بزرگ انگلیسی به نام Iceland Foods و The Coop هم اکنون در حال پشتیبانی عمومی از این طرح ها هستند. هدف اصلی این طرح، افزایش میزان بازیافت بطری ها جهت کاهش هزینه صنعت و همچنین کاهش بطری هایی است که سرنوشت آن ها به اقیانوس ها ختم می شود. مدیر بخش پایداری شرکت Iceland Foods اظهار کرد: "گرچه این طرح منجر به افزایش هزینه های شرکت می شود. اما پرداخت چنین هزینه ناچیزی در قبال تضمین پایداری محیط زیست در بلند مدت، یکی از اهداف مهم ما است."

در اسکاتلند این طرح به طور رسمی به اجرا گذاشته خواهد شد تا نتایج موفقیت آمیز آن در سایر نقاط انگلستان و همچنین اروپا توسعه داده شود. در حال حاضر سایر بخش های انگلستان هنوز به پیاده سازی چنین طرح هایی روی نیاورده اند، اما دولت در ماه آوری سال جاری یک کارگروه جهت ارزیابی و تعیین استراتژی بازیافت در این کشور به گار گذاشته است. با وجود نتایج مثبت این طرح، یک لابی پلاستیکی در حال برهم زدن کمپین توسعه صنعت بازیافت است، که هنوز مشخص نیست که چه سودی از بر هم زدن این کمپین خواهد برد. زیرا اجرای این طرح برای تمام بخش ها سودمند است.

در ادامه این طرح، شرکت Iceland Foods در یک طرح اولیه ماشین های خرید زباله به دنبال آن است تا ماشین هایی طراحی کند که به طور خودکار در ازای زباله، به مردم مبلغی پرداخت کنند. دولت انگلستان نیز در بیانیه ای در سال ۲۰۱۵ اظهار داشته است که به دلیل آلودگی زیاد کیسه های نایلونی در محیط زیست، ۵ درصد مالیات بیشتر به این صنعت اضافه می کند. کیسه های نایلونی به دلیل وزن بسیار کم به سادگی پراکنده می شوند و از طرف دیگر، مشتریان میلی به بازیافت آن ها به دلیل وزن کم ندارند./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdciy5aq.t1aqq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما