تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 66456
زیست آنلاین: پروژه «پروژه نیروگاه مجازی» توسط کشور آلمان حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
پروژه نیروگاه مجازی کشور آلمان / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، پروژه نیروگاه مجازی پروژه ای است که با احداث آن و قرارگیری آن در شبکه، تمامی ظرفیت های تولید برق به آن وارد شده و در نهایت خروجی این نیروگاه دارای ثبات و پایداری بالایی است.

وضعیت اولیه

با توجه به روند تغییر منابع نیرو در اروپا، مساله بوجود آمده، همسو کردن برق تولید شده از تعداد زیادی از نیروگاه های کوچک با بخش مصرف کننده است. بزرگترین چالش در این زمینه، ناپایداری تولید برق در بخش انرژی های تجدید پذیر است. زیرا خورشید همیشه نمی تابد و باد نیز همیشه طبق پیش بینی ها نمی وزد.

راه حل

یکی از راه حل های این چالش، ایجاد نیروگاه مجازی برق برای جمع آوری کردن تمامی منابع تولید برق است. نیروگاه مجازی، برق غیر متمرکز تولید شده توسط تمامی منابع تجدید پذیر برق از جمله بیوگاز، آبی و خورشیدی را گردآوری کرده و از سوی دیگر آن را به سمت مصرف کنندگان بزرگ همچون کارخانه های آرد، فرآیندهای پمپاژ و غیره هدایت می کند. این نیروگاه مجازی با استفاده از میزان انعطاف سیستم، یک سیستم تولید مشترک و مصرف مشترک ایجاد می کند.

نوآوری

ساختار منحصر به فرد این نیروگاه مجازی به گونه ای است که تولید کننده ها را بر اساس میزان انعطاف و همچنین مصرف کنندگان را نیز بر اساس میزان انعطاف تقسیم بندی کرده و برق را از منابع تولید به بخش مصرف هدایت می کند. در اینجا مساله آن است که برق تولید شده در این نیروگاه همیشه با یک قیمت به فروش نمیرسد. بلکه همانند ایستگاه های مختلف بنزین، قیمت برق هم برای بخش تولید و هم برای بخش مصرف در ساعات مختلف و محل های مختلف، متفاوت است. این نیروگاه به همان گونه که میزان برق تولید شده از منابع مختلف را با توجه به قیمت تولید آن ها طبقه بندی و گردآوری می کند، در بخش مصرف نیز با توجه به قیمت بازار مصرف، تمامی مصرف کنندگان با قیمت های مختلف را جمع آوری کرده و یک سیستم ارتباط جامع ایجاد می کند. بنابراین، همزمان با اینکه تولید کنندگان برق خود را با قیمت مناسبی می فروشند، مصرف کنندگان نیز این برق را با پایداری مناسب و قیمت مناسب خریداری می کنند./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcg3t93.ak93n4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما