تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 66234
زیست آنلاین: در آخرین گزارش سازمان IUCN از لیست گونه های در حال انقراض اشاره شده است که کشاورزی و ماهیگیری ناپایدار توسط انسان و تغییرات اقلیم هزاران گونه گیاهی و جانوری را به مرز انقراض کشانیده است.
هزاران گونه در معرض خطر انقراض
به گزارش زیست آنلاین، به دلیل روش های کشاورزی و ماهیگیری ناپایدار و تغییر اقلیم، هزاران گونه جانوری در معرض انقراض قرار گرفته اند. این اخطاریه را یک گروه حامی حیات وحش همراه با ارائه آخرین لیست گونه های در معرض خطر، ارائه کرد. در یک خبر بسیار خوشحال کننده و همچنین بسیار نادر، سازمان IUCN به دولت نیوزیلند برای ارتقای حفاظت دو گونه کیوی در این کشور از وضعیت "در خطر انقراض" به وضعیت "در معرض خطر"، جایزه اهدا کرد.

تلاش حیوانات در معرض خطر برای بقا با افزایش جمعیت انسان و توسعه اقتصادی و همچنین تغییرات قابل توجهی محیط بواسطه گرمایش جهانی، سخت تر شده است. سازمان IUCN اظهار کرده است که تا پایان دهه دوم قرن ۲۱، نزدیک به ۱۶۰ هزار گونه در معرض خطر انقراض را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. محققین سازمان IUCN با سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی ژاپنی، ۹۱ هزار و ۵۲۳ گونه جانوری را مورد بررسی قرار داند که از بین آن ها ۲۵ هزار و ۸۲۱ گونه در خطر انقراض، ۸۶۶ گونه منقرض و ۶۹ گونه منقرض در حیات طبیعی بودند. همچنین ۱۱ هزار و ۷۸۳ گونه در خطر بوده، ۸ هزار و ۴۵۵ گونه مورد تهدید قرار گرفته و ۵ هزار و ۵۸۳ گونه شدیداً در معرض انقراض قرار داشتند.

در زمینه گیاهان نیز ۳ گونه برنج و همچنین ۱۷ رقم از سیب زمینی شیرین و دو گونه گندم وحشی در لیست گیاهان در خطر قرار داشتند که ناشی از جنگل زدایی و توسعه شهر ها همراه با توسعه کشاورزی فشرده است./منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcayuni.49nie15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما