تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 65999
مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی دستاوردی در زمینه فرآوری سودمند محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی و تولید و فرآوری گیاهان دارویی است.
صادرات محصولات فرآوری دهکده گیاهان دارویی در برنامه‌های جهاد دانشگاهی
به گزارش زیست آنلاین، محسن پویان، در حاشیه دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و صنعت استان در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در دهکده گیاهان دارویی تاکید بر فرآوری فراسودمند از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی است.

وی افزود: در بخشی از این پروژه صادرات محصولات فرآوری به استان‌های کشور مدنظر بوده و در آینده نیز به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی تصریح کرد: تولید و فرآوری گیاهان دارویی و به‌ویژه محصولات استراتژیک اشتغال‌زایی قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

پویان ادامه داد: با تکمیل پروژه دهکده گیاهان دارویی در استان حدود ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم خواهیم داشت.

وی بیان کرد: حمایت‌های فکری خوبی تا کنون از سمت استانداری، ارگان‌های استانی، فرمانداری خوسف، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی از این پروژه شده که امیدواریم با حضور استاندار دریچه خوبی برای کمک به این پروژه باز شود.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی اضافه کرد: تا کنون حدود ۲ میلیارد تومان توسط جهاد دانشگاهی در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

پویان تاکید کرد: احداث این پروژه با برنامه پیش‌بینی شده ۵ ساله بوده که تا کنون یک سال آن سپری شده که در صورت تکمیل حمایت‌ها در موعد مقرر افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: با برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها مسئولین استانی با پروژه‌های اجرایی استان آشنا شده و جنبه‌های حمایتی مفیدتر خواهد بود.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه کارهای تحقیقاتی با حضور در نمایشگاه‌ها بیشتر دیده می‌شود، جهاددانشگاهی همواره در بسیاری از نمایشگاه‌های سطح کشور شرکت می‌کند.

پویان تصریح کرد: طرحی تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی در جهاددانشگاهی با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی انجام شده که در این طرح پتانسیل‌های دارویی و صنعتی حدود ۱۳۰۰ گیاه دارویی مشخص شده است.

وی تاکید کرد: نتیجه این تحقیق در حدود ۱۰۰۰ صفحه تحقیقاتی تهیه شده که می‌تواند در اختیار مراکز صنعتی و فعالان در زمینه گیاهان دارویی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها همیاری و همکاری ارگان‌ها را می‌تواند به همراه داشته باشد، اظهارکرد: در زمینه گیاهان دارویی پراکنده کاری زیاد است که در صورت هم‌افزایی و همیاری می‌توان در اشتغال‌زایی سودآوری و ارزآوری بیش از پیش مفید واقع شد.

 

 

https://zistonline.com/vdchwwn-.23nmwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما