تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۳
کد مطلب : 65347
زیست آنلاین:برق مورد نیاز خودروهای الکتریکی حتی اگر منحصراً از بدترین منبع تولید برق که امروزه ذغالسنگ محسوب می شود، تأمین شود، باز هم این خودروها دی اکسید کربن کمتری نسبت به خودروهای دیزلی تولید می کنند.
خودروهای الکتریکی با بدترین منبع تولید برق دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند

باید هنوز هم روی این موضوع پافشاری شود که در هر صورت خودروهای برقی دی اکسید کربن کمتری نسبت به خودروهای دیزلی تولید می کنند. بنابراین حتی اگر برق مورد نیاز این خودروها با سوخت های کثیفی همچون ذغالسنگ و انرژی هسته ای تأمین شود باز هم سبز تر از انواع خودروهای دیزلی هستند. این گزارش حاصل نتایج پژوهشی است که با همکاری دانشگاه UVB بروکسل و سازمان حمل و نقل و محیطی زیست انجام گرفته است.
بنابراین در صورتی که خودروهای برقی با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر حرکت کنند میزان ردپای کربن آن ها به حداقل می رسد. طبق اطلاعات منتشر شده، حتی در کشورهایی با بیشترین میزان تولید گازهای گلخانه ای حاصل از تولید برق همچون آلمان و لهستان، خودروهای برقی در طول عمر خود (شامل مراحل تولید خودرو و باتری) نسبت به خودروهای دیزلی عملکرد بهتری دارند. بر اساس میانگین کشور لهستان یک خودروی الکتریکی در طول عمر خود ۲۵ درصد دی اکسید کربن کمتری تولید می کند. این در حالی است که در کشوری چون سوئد این خودروها ۸۵ درصد دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند. علاوه بر این، با پیشرفت تکنولوژی باتری عملکرد خوردوهای برقی بهتر خواهد شد و همچنین باتری های فرسوده به طور کامل قابل بازیافت هستند.
افسر بخش خودروهای پاک و حمل و نقل الکتریکی سازمان حمل و نقل و محیط زیست همچنین افزود: " امروز خودروهای برقی شارژ شده با برق کشور لهستان خطر کمتری برای تغییر اقلیم نسبت به خودروهای دیزلی محسوب می شوند. با در نظر گرفتن سرعت بالای کاهش انتشار کربن در صنعت انرژی اروپا، میزان تولید دی اکسید کربن توسط خودروهای برقی با احتساب انرژی مصرف شده در تولید به بیش از ۵۰ درصد نسبت به خودروهای دیزلی تا سال ۲۰۳۰ خواهد رسید."منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdcefx8p.jh8nei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما