تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 65266
شرکت خودروسازی رنو اعلام کرده است که حداقل نصف خودروهای تولیدی این شرکت تا سال ۲۰۲۲ میلادی برقی یا ترکیبی از برق و بنزین خواهد بود. همچنین، این شرکت تصمیم دارد به طور گسترده‌ای بر روی خودرو-ربات‌ها سرمایه گذاری کند.
سرمایه گذاری گسترده شرکت رنو بر روی خودروهای برقی
به گزارش زیست آنلاین، شرکت رنو برنامه‌ی راهبردی خود را تا سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد. بر اساس این برنامه شرکت رنو قصد دارد تا درآمد سالیانه‌ی خود را به۲ .۸۲  میلیارد دلار (۷۰ میلیارد یورو) افزایش دهد. میزان درآمد سال گذشته‌ی شرکت رنو ۵۱ میلیارد یورو بوده است. 

برنامه‌ی اعلام شده توسط شرکت رنو تلاشی در جهت دو برابر کردن میزان فروش خود در بازارهایی به غیر از بازار سنتی این شرکت در اروپا، به خصوص چین و روسیه، است. به گفته‌ی کارلوس گوسن مدیر اجرایی شرکت رنو، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی سالیانه بیش از ۵ میلیون خودرو را روانه‌ی بازار نماید که ۲ میلیون از این تعداد در بازارهای جدید شرکت رنو به فروش خواهد رفت. 

سرمایه گذاری گسترده شرکت رنو بر روی خودروهای برقی

برنامه‌ی اعلام شده توسط شرکت رنو نمایانگر دورنمای کلی تری است که ماه گذشته توسط مدیریت خط تولید مشترک بین شرکت‌های رنو و نیسان و میتسوبییشی اعلام شد. تحقق بسیاری از اهداف مالی شرکت رنو در گرو توسعه‌ی مشترک محصولات این شرکت با نیسان و میتسوبیشی است. لازم به ذکر است که این خط تولید مشترک بیشترین میزان فروش خودرو را در تمام دنیا دارا است. 

در نتیجه‌ی سختگیری بیشتر کشور‌ها در خصوص آلاینده‌های سمی موتور‌های سوخت و همچنین تمایل راننده‌ها به در اختیار داشتن خودروهای با عملکرد اتوماتیک، شرکت رنو قصد دارد تا خود را به یکی از بازیگران اصلی در بازار انبوه خودروهای برقی و اتوماتیک تبدیل کند.

در این راستا، شرکت رنو اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۸ مدل خودروی تمام برقی و ۱۲ مدل خودروی با سوخت ترکیبی را به بازار معرفی کند. در حال حاضر این شرکت دارای ۱۹ مدل خودروی دیزلی و بنزینی است.

راهبرد اعلام شده توسط رنو در راستای بازنگری روز افزون شرکت‌های خودرو سازی برای بهرهمندی از تغییرات اساسی صنعت خودرو است: خودرو هایی با عملکرد خودکار، خودروهایی به هم متصل که قابلیت تبادل اطلاعات را دارند، خودروهایی اشتراکی که هیچ فردی صاحب خودرو نیست، اما با یک نرم افزار اینترنتی خودروییی را برای استفاده‌ی خود سفارش می‌دهد، و خودروهایی با آلایندگی کم، همه مواردی هستند که اخیرا اتحادیه‌ی اروپا و چین برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و آلودگی گسترده‌ی شهر‌ها بر روی آن تمرکز کرده اند.

همچنین، شرکت رنو قصد دارد در ۵ سال آینده برای ۱۳۰۰۰ نفر از خدمه‌ی خود جهت آشنا کردن آن‌ها با بازارهای جدید صنعت خودرو کلاس‌های بازآموزی برگزار کند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcepw8p.jh8npi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما