تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : 65197
گزارش : زهرا ديواندري

قرارهای سبز هفته اول آبان 96

زیست آنلاین :حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی روبه رشدی داشته باشد وظیفه ی عمومی تلقی می شود، اکنون طبیعت ما بیش از هر زمانی نیازمند حفاظت می باشد؛زندگی پایدار در گرو هماهنگی سازگار ما با محیط زیست و طبیعت است.
قرارهای سبز هفته اول آبان 96
به گزارش زیست آنلاین ؛ در هفته ی آغازین آبان ماه گروه ها و انجمن های محیط زیستی فعالیت های چشمگیری را در راستای حمایت از عرصه های طبیعی انجام دادند.
به رسم هر هفته تلاش داریم در قرارسبز، رسانه ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم.
 در گزارش ذیل به گوشه ای از فعالیت ها و برنامه های انجام شده توسط سمن ها و فعالان محیط زیستی در سراسر ایران اشاره می کنیم:



۱_#قرارسبز در شهر#تهران
اعضای انجمن صلح با طبیعت اصفهان در موزه ی صلح تهران راویان جانباز و قربانیان سلاح های شیمیایی را ملاقات کردند؛در حاشیه ی این برنامه دو اصله درخت توسط اعضای انجمن و پرسنل موزه با شعار صلح با طبیعت کاشته شد.


۲_#قرارسبزدر شهر#مشهد استان#خراسان رضوی
به همت انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات مشهد، پاکسازی و فرهنگسازی در پیست موتورسواری کراس با همکاری و همراهی موتور سواران از این حرکت فرهنگی انجام شد.


۳_#قرارسبز در شهر#دورود استان#لرستان
با تلاش هیئت کوهنوردی و تشکلهای بلوطبان، سبز اندیشان اشترانکوه و آواگشت، همایش کوهپیمایی عمومی باهدف ترویج کوهنوردی و پاکسازی کوهستان با حضور جمعی از کوهنوردان و فعالان محیط زیست در منطقه ی باباهور شهرستان دورود انجام شد.


۴_#قرارسبز در شهر# کرمانشاه استان# کرمانشاه
اعضای انجمن پیام آوران کرمانشاه برنامه ی کوهنوردی طاق بستان و پاکسازی پارک کوهستان را به عنوان هفتاد و چهارمین فعالیت خودانجام دادند.


۵_#قرارسبز در شهر#نوراباد ممسنی استان#فارس
به همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی، آبیاری درختان تپه نورالشهدا و کاشت درخت برای زادروز تعدادی از اعضا انجام گرفت.


۶_#قرارسبز در شهر#لنگرود استان#گیلان
توسط آموزشیاران جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود آموزش کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا در آموزشگاههای لنگرود دبستان شاهد
 میر حق پرست انجام شد.


۷_#قرارسبزدر شهر#شیروان استان#خراسان شمالی
بیست و پنجمین برنامه طنین پاکبانان شیروان در مسیر پارک شیرکوه تا یادمان شهدای گمنام انجام گرفت؛ در این برنامه فرماندار، شهردار،رئیس شورای شهر و روسای ادارات و جمعیت هلال احمر شیروان نیز حضور داشتند.


۸_#قرارسبزدر شهر#خرم آباد استان#لرستان
دانش آموزان دبیرستان سما خرم آباد از خزانه پدر بلوط بازدید کردند. در بازدیدی که دانش آموزان از منزل آقای افشار داشتند، در کارگاه آموزشی با نحوه ی پرورش بذر و کاشت بلوط آشنا شدند.


۹_#قرارسبزدر شهر#کوه دشت استان#لرستان
اعضای انجمن آوای باران کوهدشت لرستان در اطفاء حریق سه آتش سوزی پی در پی جنگلهای منطقه حضور داشتند. اطفاء حریق جنگلهای مناطق دالاب، سرگیس و تنگ گرمه شش ساعت بطول انجامید.


۱۰-#قرارسبزدر شهر#آبادانان استان#ایلام
به همت انجمن بانوان طبیعت دوست آبادانان، آموزش و فرهنگ سازی درخصوص مدیریت آب، حفظ اکوسیستم، نریختن زباله در آبهای رودخانه(سراب) در دبیرستان فراست آبادانان ایلام انجام شد.



۱۱-#قرارسبزدر شهر#تهران
مدرسه ی طبیعت طهران در دومین نمایشگاه فرهنگ پیوند و مشارکت استان تهران غرفه ای برپا کرد. همچنین اردوی کودک و خانواده، در روز جمعه توسط مدرسه ی طبیعت طهران انجام شد.



۱۲-#قرارسبزدر شهر#سنندج استان#کردستان
به همت انجمن کاریزه و شنه ی نوژین و همکاری مدارس راهنمایی شاهد اقبال وطن خواه و حاج احمد خمینی، پاکسازی زباله های ساحل سد وحدت انجام شد.



۱۳-#قرارسبزدر شهر#سنندج استان#کردستان
مسابقه ی نقاشی با بنرهای بازیافتی توسط انجمن شنه ی نوژین کردستان و هیات مدیره ی مجتمع ۲۲۰ واحدی فرهنگیان در سنندج انجام شد.



۱۴-#قرارسبزدر شهر#مهاباد استان#آذربایجان  غربی
همایش هفتگی دوچرخه سواری توسط انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد با مشارکت هیات دوچرخه سواری این شهر در جهت حمایت از سه شنبه های بدون خودرو و احیای فرهنگ دوچرخه سواری انجام شد.

۱۵-#قرارسبز در شهر#تهران
به همت پایگاه خبری گلونی نشست تخصصی طبیعت لرستان در خطر انقراض، با حضور خبرنگاران و کارشناسان محیط زیست در محل نمایشگاه مطبوعات واقع در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.


۱۶-#قرارسبزدر شهر#جهرم استان#فارس
اعضای انجمن بچه های شهر باربد، کوه آوکوورو (پایین تر از غار سنگ آشکن ) را با شعار جهرم پاک و ترویج  فرهنگ پاکسازی محیط های گردشگری پاکسازی کردند.

https://zistonline.com/vdchqzn-.23nmwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما