تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : 65052
آینده کشاورزی

کشاورزی در زیر زمین

زیست آنلاین :هر زمان صحبت از کشاورزی می شود ما به یاد باغات و زمین های کشاورزی، گلخانه ها و حتی سقف ساختمان های تحت کشت در شهر می افتیم. اما با تکنولوژی های نوین. در آینده ای نزدیک می توان در زیر زمین نیز به زراعت پرداخت.
کشاورزی در زیر زمین
به گزارش زیست آنلاین ، مزرعه آقای استیون درینگ در جنوب لندن یکی از مزارع عجیب به شمار می رود. در حقیقت این مزرعه از سطح جاده قابل مشاهده نیست. این شخص در یک پناهگاه باقی مانده از جنگ جهانی دوم که در حدود ۳۰ متر زیر زمین ساخته شده است، به باغبانی می پردازد.
این باغبان به همراه چند همکار دیگر در این پناهگاه سبزیجاتی همچون کاهو و جوانه سبزیجات را در طی سال در دو تونل زیر زمینی کشت می کنند. محصولات این مزرعه در نهایت به رستوران ها و فروشگاه های اطراف لندن فروخته می شود.

سیستم کشت زیر زمینیطبق اظهارات حامی این طرح، کشاورزی در زیر زمین ممکن از نظر بعضی ها جالب به نظر نرسد، اما این روش ویژگی های منحصر به فردی دارد. حجم زیاد خاک در اطراف این مزرعه باعث شده است تا مشابه یک گلخانه عمل کند. از طرف دیگر، با استفاده از چراغ های ال ای دی و سیستم هیدروپونیک هیچ کمبودی احساس نمی شود.
وی همچنین افزود که این سیستم که به کشت زیر زمینی شناخته می شود، رقیب بسیار خوبی برای کشت سنتی در سطح زمین است، زیرا این نوع زراعت بسیاری از هزینه های کشت روی زمین را ندارد. یکی از مزایای این سیستم نزدیکی آن به بازار است. علاوه بر این، در زیر زمین نیازی به سیستم های خنک کننده و یا گرم کننده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: کشاورزی ارگانیک در ایران

کشت زیر زمین

تنها هزینه ای که در سراسر سال باید پرداخت شود هزینه انرژی و بخصوص روشنایی ال ای دی است.هزینه آب و بذر و کود با سایر روش های کشاورزی هیچ تفاوتی ندارد. البته باید در نظر داشت که در کت هیدروپونیک گیاهان در آب حاوی عناصر مغذی رشد می کنند و در نتیجه این آب به طور دائم در حال گردش است و هدر رفتی نیز ندارد. این در صورتی است که در کشاورزی سنتی در هر مرحله زمین با آب تازه آبیاری می شود. در نتیجه مصرف آب در سیستم هیدروپونیک یک سوم سیستم سنتی است.
حامی این طرح در نهایت اظهار داشت که وی به دنبال پیاده سازی این طرح در بخش های مختلفی از انگلستان و همچنین بخش هایی از شهر های آمریکا در آینده ای نزدیک است.

کشاورزی زیرزمینی در تونل‌های جنگ جهانی دومبه گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، طبق اعلام مسئولان شهرداری لندن، به زودی همه تونل‌های فراموش‌شده یادگار جنگ جهانی دوم که در عمق ۳۳ متری زیر خیابان‌های شهر لندن حفر شده‌اند، به کشاورزی زیرزمینی اختصاص داده می‌شوند.

شیوه پرورش گیاهان در زیرزمین برای اولین بار توسط ریچارد بالارد و استیون درینگ، دو کارآفرین بریتانیایی به کار گرفته شده است.

در این روش گیاهان مورد استفاده در زندگی روزمره در شرایط کاملا بهداشتی و سازگار با محیط زیست کشت و پروش داده می‌شوند.

تونل‌های مورد استفاده برای کشاورزی در جریان جنگ جهانی دوم و برای پناه دادن مردم لندن در برابر نیروی هوایی آلمان نازی ساخته شده است. ظرفیت محل کنونی در آن زمان برای اسکان حدود ۸۰۰۰ نفر قابل استفاده بود که اکنون از نظر وسعت برای پرورش گیاهان کافی به نظر می‌رسد.

بالارد و درینگ در مورد مزایای کشاورزی به این روش اظهار کردند: کشاورزی در زیر زمین به شرایط آب‌وهوا بستگی ندارد، چرا که در زیرزمین دمای هوا و فصل‌های زمین وجود نداشته و دما و رطوبت هوا نیز به آسانی قابل کنترل است.

بیشتر بخوانید: تاثیر تغییر اقلیم در کشاورزی ایران

همچنین با استفاده از این شیوه تا ۷۰ درصد در مصرف آب نسبت به کشاورزی در سطح زمین صرفه‌جویی می‌شود.

قرار است اولین محصول تولیدی از مزارع زیرزمینی لندن به زودی به بازار عرضه شود.

بعضی از محصولات تولیدی این مزرعه مثل ساقه نخود، انواع مختلف تربچه، خردل، گشنیز، گل تاج خروس قرمز، کرفس و شاهی زمستانی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://zistonline.com/vdchivn-.23nmmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما