تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : 64923
زیست آنلاین:کاشت و توسعه جنگل ها و حفاظت خاک می تواند به اندازه تلاش برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی در کاهش سرعت تغییر اقلیم نقش داشته باشد.
جنگلکاری هم تراز با کاهش استفاده از سوخت فسیلی
به گزارش زیست آنلاین ،بر اساس پژوهش های انجام شده توسط یک تیم بین المللی، کاشت درخت، حفاظت خاک و سایر فعالیت های زیست محیطی اهمیتی برابر با کاهش استفاده از سوخت های فسیلی جهت مبارزه با تغییر اقلیم دارند. این تیم تحقیقاتی در یک بیانیه اعلام داشتند که مدیریت بهینه اراضی نقش بسیار پر رنگ تری در کاهش تغییر اقلیم از آنچه تا کنون می دانستیم دارد.
حفاظت از مانداب هایی که ذخایر کربن هستند، مدیریت پایدار اراضی، احیای جنگل ها و راه حل های طبیعی دیگر می تواند ۳۷ درصد از اهداف ما در کاهش تولید گاز های گلخانه ای تحت توافق نامه پاریس را محقق سازد. شاید مهمترین نکته این باشد که احیای کامل دوباره پوشش گیاهی کره زمین می تواند به اندازه توقف کامل مصرف سوخت های فسیلی در جهان، جلوی تغییر اقلیم را بگیرد.
منافع بالقوه راه حل های طبیعی مبارزه با تغییر اقلیم امروزه ۳۰ درصد بیشتر از آن چیزی که محققین در پنل تغییر اقلیم در سال ۲۰۱۴ پیش بینی کرده ان، است. اخیراً محققین به این نکته دست یافته اند که مدیریت بهینه و پایدار منابع طبیعی می تواند از انتشار سالانه ۳/۱۱ میلیارد تن کربن جلوگیری کند که این مقدار برابر با تولید کربن سالانه کشور چین تا سال ۲۰۳۰ است.
در این بین، درختان یکی از مهمترین ابزارها جهت کاهش اثرات تغییر اقلیم هستند. زیرا درختان تا زمانی که زنده هستند همانند منبع حفظ کربن به شمار می روند، اما پس از مرگ، کربن ذخیره شده در آن ها دوباره به اتمسفر بازمیگردد./منبع: inhabitat

https://zistonline.com/vdcdsn09.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما