تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : 64890
زیست آنلاین :گروه NGO قانونی در کشور انگلستان با نام ClientEarth دولت انگلستان را در صورت عدم پایبندی به تعهدات خود در زمینه مقابله با هوای آلوده انگلستان، به دادگاه خواهد کشید.
دولت انگلستان به دلیل بحران آلودگی هوا مورد بازخواست قرار می گیرد
به گزارش زیست آنلاین ،کمپین داران محیط زیست در انگلستان، نخست وزیر این کشور را به دلیل شکست های متعدد در مقابله با آلودگی هوای انگلستان به دادگاه خواهند کشید. این گروه دوست دار محیط زیست تا کنون در دو دادگاه علیه دولت انگلستان به پیروزی رسیده است. اکنون این گروه درخواستی مکتوب به دادگاه ارائه کرده است و طی آن مسئول سازمان محیط زیست این کشور را به دلیل وضع قوانین جدید زیست محیطی که سالانه می تواند منجر به کشته شدن ۴۰ هزار نفر در انگلستان شود، مورد بازخواست قرار داده است.

اگر دولت در اعمال خواسته های این گروه موفق نشود، این گروه سومین احضار رسمی دادگاهی را برای نخست وزیر صادر خواهد گرد و برای سومین بار پای نخست وزیر به دادگاه باز خواهد شد. دادگاه دولت را مجبور به ارائه آخرین آمارها از برنامه کیفیت هوای دولت کرده است، اما کمپین داران محیط زیست این اطلاعیه را ناکافی دانسته اند.

وکیل گروه ClientEarth اظهار داشت که دولت در طی درخواست ما هیچ کاری انجام نداد جز اینکه مسئولیت را تنها به دوش مسئولین منطقه ای گذاشته و آن ها نیز راهی جز اجرای قوانین سرسختانه تر روی خودروهای دیزلی نداشتند.

بر اساس آمارهای دولت ۲۷۸ سازمان محلی از ۳۹۱ سازمان (۷۱%) نتوانسته اند در سال گذشته به اهداف مشخص شده برسند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۰، ۲۵۸ سازمان این وضعیت را داشتند. این وکیل همچنین اظهار داشت که با وجود فشارهای وارده از دادسراهای عالی رتبه، دولت هیچ عملکردی در مقابله با منابع آلاینده غیر قانونی نداشته است.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcgz793.ak9ty4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما