تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۹
کد مطلب : 64849
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سواحل دریای خزر هشدار داد.
هشدار هواشناسی در مورد سیلابی شدن معابر
به گزارش زیست آنلاین، احد وظیفه اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اوایل امشب با نفوذ سامانه بارشی، ابتدا برای استان‌های واقع در شمال غرب و به‌تدریج سواحل دریای خزر، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (۲۵ مهرماه) به علت استقرار این سامانه روی نوار شمالی کشور، بارش به‌صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما از ۸ تا ۱۲ درجه در استان‌های واقع در شمال البرز و ۶ تا ۸ درجه در جنوب البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از اواخر امروز و طی فردا به علت شدت بارش در سواحل دریای خزر، آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها اتفاق خواهد افتاد و در همین مدت دریای خزر مواج می‌شود.

به گفته وظیفه، روز چهارشنبه(۲۶ مهرماه) در استان‌های شرقی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه رخ خواهد داد و در همین روز، در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

وی در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه)، نیمه ابری همراه با وزش باد شدید در بعضی ساعات باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد و در روز چهارزشنبه (۲۶مهرماه)، صاف، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

 

 

https://zistonline.com/vdcaoani.49nyy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما