تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 64821
پیرودین به زیست آنلاین خبر داد

رویکرد حمایتی دولت از پروژه های سبزعملیاتی نشده است

گواهی نامه های بین المللی پیش نیاز حضور در برخی پروژه ها
زیست آنلاین :پیرودین حرکت در مسیر اجرای پروژه های سبز و فراهم کردن مشوق ها و امتیازات لازم برای فعالان این حوزه را غیر قابل اجتناب عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه این موضوعات مرتب در سمینارها و سخنرانی ها مطرح می شود و قرار است انجام گیرد اما هنوز محقق و عملیاتی نشده است.
رویکرد حمایتی دولت از پروژه های سبزعملیاتی نشده است
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ، مديرعامل شرکت ژيان با اعلام این خبر که گواهی نامه های بین المللی پیش نیاز حضور در برخی پروژه هاست گفت: تمام شرکت های بین المللی سرفصلی را در پروژه های خود برای دریافت گواهی نامه های معتبر علمی و فنی و ارائه مقالات علمی در سمینارها تعریف می کنند
مهندس رضا پيرودين در گفت و گو با زیست آنلاین در مورد مزیت های اخذ برخی گواهی نامه ها و حتی حضور در انجمن های تخصصی اظهار داشت: شرکت هایی مانند ژیان که بین المللی کار می کنند بسته به نوع پروژه هایی که در ایران و سایر کشورها بر عهده می گیرند نیازمند یکسری پیش نیازها هستند. اولین پیش نیاز، سابقه اجرای آن شرکت ها در اجرای این گونه پروژه هاست. علاوه براین، دانش فنی، نوآوری ها، مدارک و گواهی نامه ها، HSE ( بهداشت، ایمنی و محیط زیست) شرط لازم برای اخذ مجوزات تامین مالی (فاینانس) است که مدارک مبنی بر مشارکت فعال آنها در مجامع بین المللی و جوایزی که در این زمینه ها کسب کرده اند،الزامی می باشد.
وی گفت: شرکتی که از لحاظ صرفه اقتصادی، روش اجرا، تکنولوژی و زمان بندی اجرا دارای گواهی نامه و بعضا جوایزی از مجامع بین المللی است، دارای امتیازاتی در مقابل سایر رقبای خود برای حضور در پروژه های بین المللی می باشد. در نتیجه گواهی نامه ها در مورد پروژه هایی که شرکت در مرحله پیش ارزش یابی قرار می گیرد موثر است.
مدیرعامل شرکت ژیان با اشاره به عضویت این شرکت در اتاق های بازرگانی و انجمن های تخصصی خاطرنشان کرد: شرکت ژیان در کنار کار اجرایی اکنون در اکثر اتاق های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر عضو است و همینطور در بیشتر انجمن های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر، انجمن برق-آبی، آب و فاضلاب و خدمات فنی و مهندسی، انجمن بتن و انجمن فولاد عضو می باشد. علاوه بر این در سطح بین المللی نیز در کمیته بین المللی سدهای بزرگ نیز عضویت دارد و این عضویت ها در راستای به روز بودن در بازار و اطلاع از فناوری ها و تکنولوژی های جدید و مشارکت با دیگر فعالان مطرح در این عرصه ها و همچنین افزایش توانایی برای مشارکت در پروژه های عظیم تر است. اینگونه عضویت ها سبب ایجاد رقابت شده و این رقابت، عامل پیشرفت در بازار بوده و در مجامع بین المللی امکان گرفتن پروژه ها را افزایش می دهد.
وی به امتیازات ثبت پروژه های سبز در حوزه ملی نیز پرداخت و گفت: رویکرد حمایت های دولت از پروژه های سبز در قالب مالیات سبز، بیمه یا عوارض و از این قبیل است. علی رغم اینکه این موضوعات مطرح می شود و قرار است انجام گیرد اما هنوز محقق و عملیاتی نشده است.
پیرودین حرکت در مسیر اجرای پروژه های سبز و فراهم کردن امتیازات برای فعالان این حوزه را غیر قابل اجتناب عنوان کرد و گفت: این راهی است که در آینده باید طی شود بنابراین برای شرکت های پیشتاز قطعا آورده بهتری محسوب می شود.
وی این نکته را نیز یادآور شد: اگرچه آیین نامه اجرایی هنوز در بسیاری از دستگاه های اجرایی وجود ندارد اما برخی ارگان ها نظیر شرکت نفت امتیازاتی را برای پروژه های سبز قائل می شوند.
 

https://zistonline.com/vdca6ani.49nyu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما