تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : 64759
زیست آنلاین :با نصب سطل های زباله دریایی، مسیرهای آبی انگلستان پاکیزه تر خواهد شد. این دستگاه که توسط موج سواران استرالیایی طراحی شده است بسیاری از انواع آلودگی (حتی روغن ها) را به داخل مکش کرده و از انتهای سطل آب پاکیزه را خارج می کند.
اولین سطل زباله های دریایی در سواحل مستقر می شود
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین؛سطل زباله دریایی می تواند روزانه ۵/۱ کیلوگرم زباله را از سطح آب جمع آوری کند و ظرفیت حداکثر ۱۲ کیلوگرم زباله را دارد. بنابراین هر سطل می تواند سالانه ۲۰ هزار قوطی پلاستیلی و یا ۸۳ هزار کیسه پلاستیکی را به دام بیاندازد. این سطل برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۵ رو نمایی شد. برای سرمایه گذاری این ابداع، ابداع گران خود کمپینی بر پا کردند که در طول مدت کوتاهی به اهداف سرمایه گذاری خود رسیدند.
مخترعین این سطل با ۲۵۰ هزار دلار توانستند طرح خود را اجرایی کنند. در نتیجه این سطل ها با استفاده از الیاف فیبر طبیعی و همچنین یک پمپ اتوماتیک شناور شروع به کار کردند. این ابداع از نظر دریایی نیز امنیت دارد و تنها زباله های شناور در سطح آب وارد آن می شوند. در نتیجه ماهی ها و سایر جانداران دریایی در خطر نخواهند بود.
مجله تایمز گزارش کرد که این ابداع اولین بار توسط مرکز ورزشی قایقرانی بادی BAR مستقر شد. در حال حاضر این تیم با سرمایه گذاری این طرح موافقت کرده و در نتیجه این سطل ها می توانند کیفیت آب را به طور قابل توجهی بهبود بخشند./منبع: inhabitat

https://zistonline.com/vdcao0ni.49nym15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما