تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 64719
زیست آنلاین :بسیاری از روش های جدید جذب و ذخیره کربن همچون جنگلکاری و پمپاژ کربن به اعماق زمین در حال حاضر هزینه های بالایی داشته و هنوز تحت آزمایش هستند. بنابراین در سال های آتی جهت مقابله با گرمایش نیاز به تکنولوژی ارزان قیمت جذب کربن خواهیم داشت.
 جهان در سال 2030 نیاز به تکنولوژی جذب کربن خواهد داشت
به گزارش زیست آنلاین ٰاز آنجایی که تلاش ها جهت کاهش انتشار کربن به نتایج مطلوبی نرسیده است، دانشمندان اظهار دارند که در سال ۲۰۳۰ جهت مقابله با تغییر اقلیم نیاز به تکنولوژی جذب کربن در مقیاس بزرگ خواهیم داشت. بسیاری از تکنولوژی های جذب و ذخیره کربن که منجر به کاهش انتشار کربن از فعالیت های انسانی می شوند بسیار پر هزینه، متناقض و همچنین در مراحل اولیه آزمایش قرار دارند.
رهبران جهان در سال ۲۰۱۵ توافق کردند که افزایش دمای کره زمین را در ۵/۱ درجه سانتیگراد بالاتر از زمان قبل از صنعتی شدن متوقف کنند. دانشمندان بر این عقیده اند که این سیاست جهت حفظ کشورهای جزیره ای کوچک بسیار ضروری است.
بنابراین، طبق اظهارات دانشمندان، جهت جلوگیری از افزایش تغییرات دما به ۲ درجه سانتیگراد، نیاز به تکولوژی های بزرگ جاذب کربن خواهیم داشت. تا به امروز، جهان ۱ درجه گرمتر از گذشته شده است. این تکنولوژی ها تنها توسط مهندسین زمین قابل انجام خواهد بود.
ما در آینده نیاز به این دارم تا در سطح بسیار وسیع جنگلکاری کرده و سپس چوب این جنگلها را تنها جهت تولید انرژی استفاده کنیم و کربن منتشر شده را به اعماق زمین پمپاژ کنیم.
علاوه بر این، می توان با ابداع ماشین آلات جدید، کربن را مستقیماً از اتمسفر جذب کرده و به اعماق زمین پمپاژ کرد و یا آن را به حالت خنثی ذخیره کرد تا دوباره در اتمسفر منتشر نشود.
اما متاسفانه، تلاش ها برای ذخیره کربن جذب شده در اعماق زمین بی نتیجه بوده است و حتی در برخی موارد عقب گرد نیز داشته ایم. حتی برخی از دانشمندان نیز جنگلکاری وسیع را به دلایلی همچون امنیت غذایی و حقوق زمین مورد انتقاد قرار داده اند.
بنابراین امروز، بهترین راه حل جهت کاهش معضل کرمایش، ایجاد تکنولوژی های جذب و ذخیره کربن در سطح وسیع است.

منبع: theguardian

 

 

https://zistonline.com/vdcgyu93.ak9tq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما