تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 64693
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش تولید شیرابه محل دفن زباله سراوان طی بارش باران‌های اخیر در رشت خبر داد.
بارش باران شیرابه زباله سراوان را افزایش داد
به گزارش زیست آنلاین، قربانعلی محمدپور گفت : مشکلات زیست‌محیطی پسماند در استانهای شمالی خصوصا استان گیلان بسیار زیاد است.
وی بر ضرورت مدیریت پسماند در گیلان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تاکید کرد و افزود: باید هر چه سریعتر نسبت به نصب زباله سوز ۶۰۰ تنی در رشت اقدام شود.
محمدپور ادامه‌ داد: در جلسه‌ای که با شهرداری رشت برگزار شد، مقرر شده است تا منطقه لاکان رشت مکان استقرار زباله‌سوز باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه نصب زباله‌سوز منجر به کاهش مخاطرات دفنگاه زباله سراوان می‌شود، خاطرنشان کرد: تفکیک باله از مبداء، حمل صحیح زباله، نصب زباله‌سوز در دو منطقه دیگر از مواردی است که اجرای آن منجر به حفظ محیط زیست شهرستان رشت می‌شود.
وی ادامه داد: باید اقدامات و تمهیدات لازم برای کاهش ورود زباله به منطقه سراوان و ایجاد شیرابه‌های فراوان از این مرکز دفن زباله غیراصولی اندیشیده شود.
قربانعلی محمدپور تصریح‌کرد: در روزهای عادی روزانه بیش از ۵لیتر شیرابه در مرکز دفن زباله سراوان تولید می‌شود و در روزهای بارانی به ۱۵تا ۲۰لیتر می‌رسد.
وی افزود: بارش شدید اخیر باران به طبع میزان تولید شیرابه را از این مرکز دفن افزایش داد و در مجموع خسارت‌هایی به محیط زیست استان وارد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه ۵۰۰متر رانش زباله در دفنگاه زباله سراوان رخ داده است، گفت: میزان برآورد خسارت‌ها در دست بررسی است و پس از قطعی شدن اعلام خواهد شد.
محمدپور همچنین از تخریب یک تله زباله گیر در تالاب انزلی خبرداد و گفت: ورود رسوبات مختلف به تالاب انزلی این اکوسیستم ارزشمند را رنج می‌دهد و تخریب این زباله گیر موجب می‌شود، صدمات دیگری به تالاب بین‌المللی انزلی وارد شود.
به گزارش ایسنا، یکی از دلایل اصلی ابتلای مردم به سرطان در گیلان آلودگی‌های زیست محیطی است. گیلان در ابتلا بیماری‌های گوارشی، پوستی و سرطان رتبه‌های اول کشور را به خود اختصاص داده است و این همه آلودگی مرگ را به مردم رشت هر روز نزدیک‌تر کرده است.

 

https://zistonline.com/vdchx-n-.23nkwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما