تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : 64491
فین تک ها مدتی است از طریق مدیریت تقلب و یا استفاده از هوش مصنوعی در انجام معاملات در سطح جهانی در حال بررسی پاسخ های این سؤال هستند. بانک ها نیز تازه به این درک رسیده اند که چطور می توان از هوش مصنوعی برای فاینانس مشتریان و عملیاتی فراتر از خدمات مشتری استفاده کرد.
تاثیر هوش مصنوعی در مدیریت مالی مشتریان بانک ها
به گزارش زیست آنلاین،  در حال حاضر بانک سلطنتی کانادا (RBC) به کمک شرکت Personetics در حال پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی برای مدیریت مالی شخصی در اپلیکیشن موبایل خود می باشد.
 
معاون ارشد دیجیتال RBC بیان می کند با این اقدام، اپلیکیشن تا چند هفته آینده به روز رسانی خواهد شد و می تواند بطور هوشمندانه جریان نقدی حساب شما را پایش کرده و بصورت خودکار شروع به پس انداز پول بکند. این قابلیت، مدیریت پول و پس انداز مشتریان را برعهده خواهد گرفت.
 
براساس اظهارات معاون ارشد دیجیتال RBC، پس از به روزرسانی اپلیکیشن، از هر ۹ کاربر کانادایی گوشی های هوشمند، یک کاربر تأثیرات از این هوش مصنوعی که NOMI Insights نام گرفته بهره خواهد برد.
 
بانک سلطنتی کانادا در طی سال گذشته در تراکنش های مالی خود شاهد یک جهش ۴۰ درصدی بوده است و این جهش را به دلیل افزودن ۲۰ قابلیت جدید به اپلیکیشن موبایل خود برای ۳ میلیون کاربر  می داند.
 
یکی از قابلیت های هوش مصنوعی NOMI صرفه جویی و پس انداز خواهد بود. این قابلیت برای آن دسته از مشتریانی که توانایی هزینه مخارج اضافی را ندارند، ابزاری بسیار مفید خواهد بود.
 
با وجود اینکه بانک ها و شرکت های فین تک بسیاری به فناوری هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل داده و ارائه پیشنهادات مالی به مشتریان روی آورده اند، بسیاری نیز عقیده دارند استفاده از هوش مصنوعی به منظور آگاه سازی مشتریان در مورد تغییر رفتارشان، تضمینی برای تحقق این امر نیست.
 
درهرصورت ارائه چنین اطلاعات مالی شخصی سازی شده ای به مشتریان گام خوبی به سوی تسهیل تغییر رفتار مشتریان خواهد بود.
 
کاری که هوش مصنوعی NOMI انجام می دهد کمک به مشتریان است تا بدانند پولشان کجا خرج می شود، این فناوری به آنها در پس انداز پول که منطقی ترین راه برای ایجاد ثروت می باشد  کمک می کند.

 

 

https://zistonline.com/vdcdfo09.yt0on6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما