تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۳
کد مطلب : 64342
زیست آنلاین :مواد سلولزی یکی از مواد آلی در طبیعت هستند که در کنار استحکام بالا، امکان تجزیه پذیری بالایی دارند و در کنار آن، هزینه تولید آنها بسیار پایین بوده و می توان گفت که تنها با انرژی خورشید تولید می شوند. جایگزینی سلولز به جای ترکیبات پلاستیکی در بسته بندی ها می تواند یک گام بزرگ در صنعت غذایی در جهت حفظ محیط زیست باشد.
مواد تجزیه پذیر می توانند جایگزین بسته بندی های پلاستیکی مواد غذایی شوند


به گزارش زیست آنلاین ،سالانه در سراسر جهان ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک تولید می شود که در نهایت ۱۰ درصد از این پلاستیک ها وارد اقیانوس می شوند. تنها در کشور ایالات متحده سالانه ۳۰ میلیون تن پلاستیک به مراکز دفع پسماند منتقل می شود که تقریباً نیمی از این پلاستیک ها مربوط به بسته بندی های غذایی است.
تحقیقات پژوهشگران در این زمینه در طی ۱۰ سال منجر شده است تا مواد سلولزی مقاوم و قابل استفاده در صنعت بسته بندی بدست آیند که می تواند حتی در بخش ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرد. این مواد به طور کامل از الیاف گیاهی تهیه شده است.
منبع اصلی سلولز در جهان گیاهان و بخصوص درختان هستند، این ماده هم به وفور در جهان یافت می شود و هم از نظر اقتصادی بسیار ارزان است. کیتوزان مورد استفاده در ترکیب بسته بندی ها نیز می تواند از جاندارانی همچون خرچنگ، میگو و لابستر تهیه شود. پوسته این جانداران نیز به وفور در پسماندهای رستوران ها یافت می شود.
منبع: CleanTechnica

 

https://zistonline.com/vdcirpaq.t1a552bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما