تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 64236
رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی با اشاره به تولید گیاه شورپسند «سالیکورنیا»، تجاری سازی «نمک سبز» از طریق شرکتهای دانش بنیان را خواستار شد.
رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی خواستار تجاری سازی «نمک سبز» شد
 بهزازش زیست آنلاین، اسکندر زند در بازدید از چهارمین نمایشگاه زیست فناوری در غرفه پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: جامعه به «نمک سبز» نیاز دارد و با توجه به تقاضای فراوان شرکت های فعال در حوزه زیست فناوری به این محصول، تجاری سازی آن در بازار محصولات و فناوری های مرتبط با بیوتکنولوژی بسیار مهم است.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: دستاوردهای پژوهشکده بیوتکنولوژی در زمینه تولید محصولات پروبیوتیک گیاهی بومی، که در زمینه تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه و نیز مصارف خوراکی و دارویی موثر است، باید اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند با تجاری سازی این فناوری های زیستی، هم از نظر اشتغال و هم از نظر عرضه آن به بازار در کاربردی کردن محصولات زیست فناوری سهم بسزایی داشته باشند.

پرورش گیاه سالیکورنیا زیرمجموعه طرح جامع کشاورزی هالوفیت مبناست که به صورت تازه خوری یا فرآوری شده و همچنین به عنوان چاشنی غذا همراه با سالاد و کنسرو قابل استفاده است.

تولید گیاه شورپسند «سالیکورنیا» توسط محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی صورت گرفته است.

این گیاه که به نمک سبز معروف است، دارای مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم، مس، آهن، منگنز و روی بوده و غذایی فراسودمند به شمار می آید.

به گزارش مهر، تولید روغن با کیفیت مطلوب خوراکی به دلیل برخورداری از ۷۸ درصد اسید چرب غیر اشباع، مصرف آرایشی، بهداشتی و دارویی به دلیل داشتن خاصیت ضدباکتریایی، قارچی و سرطانی و استفاده از آن در بیابان زدایی بخشی از کاربردهای سالیکورنیا محسوب می شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcaiuni.49nye15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما