تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 64214
گنجوزاده مدیر عامل شرکت پارس گواه گستر خبر داد:

ارایه گواهی نامه ارگانیک به خرده مالکین کشاورزی

سیاست دولت حمایت از خرده مالکین است
زیست آنلاین : خرده مالکین امکان دریافت گواهی ارگانیک جهت تولید تا عرضه-فروش محصولات خود در بازار و بدون واسطه را دارند و کار با خرده مالکین به این جهت که دولت نیز سیاست حمایت از این قشر را دنبال می کند در حال پیشرفت است.
ارایه گواهی نامه ارگانیک به خرده مالکین کشاورزی
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ،گنجورزاده، مدیر عامل شرکت پارس گواه گستر ضمن اعلام این خبر به خبرنگار زیست آنلاین گفت: در راستای هویت بخشی و گواهی محصولات دارای پتانسیل چه در حوزه ارگانیک و چه کشت محصولات عملیات خوب کشاورزی این شرکت با جهاد کشاورزی برخی استان ها همکاری داشته و تفاهم نامه همکاری دارد.
وی ادامه داد: این هویت بخشی در استان خراسان رضوی و شمالی از چند سال پیش در راستای بحث حمایت از جوامع خرد و روستائی و خرده مالکی انجام گرفت و در حال حاضر نیز ۷ پروژه در سطح این دو استان فعال کرده ایم.
گنجورزاده در توضیح این ۷ پروژه اظهار داشت: این ۷ پروژه در حدود ۸ هزار هکتار سطح زیر کشت و عرصه درحال بهره برداری بوده و به آنها گواهی نامه ارگانیک داده شده است.
وی افزود: محصولات در این پروژه ها متنوع بوده و بالغ بر ۱۲۰۰ بهره بردار یا خرده مالکین با حمایت و نظارت متمر سازمان جهاد کشاورزی استان ها در آن فعال شده اند.
مدیرعامل پارس گواه گستر برای نمونه به پروژه های فعال در در بخش زعفران اشاره کرد و گفت: در بخش زعفران به یک مجموعه ۲۳۶ هکتاری که به ۱۶۰ نفر تعلق دارد پس از طی مراحل بازرسی در طول چندین سال متمادی موفق به دریافت گواهی نامه ارگانیک شده و سال قبل محصولات ارگانیک آنها بدون واسطه در بزرگترین نمایشگاه ارگانیک دنیا در آلمان –نمایشگاه بایوفاخ (BIOFACH)-  نیز عرضه شد. این گواهی نامه ها در حوزه کشمش، پسته و سایر محصولات هم وجود دارد و صادر شده است.
وی تصریح کرد: سیاست حمایت از خرده مالکین در ایران با جدیت دنبال می شود و این درحالی است که بعضا با حوزه مرتبط با خرده مالکین در برخی کشورها حتی مخالفت هایی وجود دارد. این سیاست گذاری در وزارت جهاد کشاورزی و استانداری های استان ها نیز دنبال می شود و این حمایت هم می تواند در بخش های دارای پتانسیل تولید ارگانیک  و هم در بخش هایی که تولید سنتی انجام می دهند صورت گیرد.
 

https://zistonline.com/vdcgtx93.ak9tq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما