تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 63368
عضو پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی

200 نوع بیماری منشاء تغذیه ای دارد

زیست انلاین : ما با خوردن محصولاتی که سم و کود در آنها استفاده شده است خودمان را در معرض مرگ تدریجی قرار داده ایم و از این مساله غافلیم
 200 نوع بیماری منشاء تغذیه ای دارد
دکتر حسین محمودی عضو پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی  با اشاره به اینکه دویست نوع بیماری وجود دارد که منشاء غذایی دارد گفت  : وقتی اعلام می شود که مازندران رتبه اول سرطان گوارش در ایران را دارد نمی توانیم مواردی مانند سرطان گوارش را عامل آن بدانیم زیرا این استان مشکل آب و هوایی ندارد. به همین دلیل باید برای پیدا کردن این مشکل به تغذیه خودمان نگاهی بینداریم . موضوعی که دقت در آن نشان می دهد که ما راه تغذیه مان را به بیراهه رفته ایم .
وی که درجشنواره غذای ارگانیک- زندگی سالم  حضور داشت در ادامه افزود : در زمان های قدیم و در سرزمین ایران و یونان رسم بر این بود که کسی را که می خواستند از بین ببرند و بکشند با خوراندن سم این کار را انجام می دادند و او در دم از دنیا می رفت . اما روش دیگری هم وجود داشت که مقدار کمی سم به فرد خورانده می شد و کم کم بر اثر تاثیر سم طی چند ماه فرد از پای در می آمد و از دنیا می رفت .این دقیقا کاری است که خودمان داریم به سر خودمان می آوریم و از ان بی خبریم
این استاد دانشگاه در ادامه افزود : ارگانیک بر روی دوبال حرکت می کند یکی سلامت افراد یکی سلامت محیط زیست.
متاسفانه سم و کود که انسان ها تهیه  ان را به دست گرفته اند و با ان نابودی بشر را رقم می زنند به صورت زنجیره عمل می کند و با مصرف کردن از بین نمی رود و دوباره به این چرخه بر می گردد .
وی در ادامه تصریح کرد :استفاده از سموم عطر و طعم غذاها را از بین می برد و این باعث می شود که ما از خوردن غذا هیچ لذتی عایدمان نشود این در حالی است که فواید و ویتامین های موجود در محصولات غذایی نیز با این کود و سم ها از بین می رود.
محمودی با اشاره به ارزش خاک تاکید کرده وادامه داد: اگر حساب کنیم که هر تن خاک ۲۸ دلار قیمت داشته باشد باید به این فکر کنیم که ما با استفاده از کود و سم چه ضرر میلیاردی به این منابع مهم زندگی وارد می کنیم و به این کار بحران سلامتی را نیز برای خودمان ایجاد می کنیم .
وی با اشاره به اینکه ۴۲ هزار هکتار سهم کشاورزی ارگانیک است افزود : این در حالی است که ۱۳ میلیون هکتار زمین زیر کشت کشاورزی قرار دارد و ورود به حوزه ارگانیک می تواند هم درآمدزایی بیشتری داشته باشد و هم اشتغالزایی ایجاد کند و معضل بیکاری را حل کند زیرا کشاورزی ارگانیک جدابیت بالایی دارد و به همین دلیل جوانترها با رغبت وارد این عرصه می شوند میانگین سنی فعالان در این عرصه بین ۳۵ تا ۴۰ سال است. در این نوع کشاورزی سم و کود حذف شده و جای ان را کودهای طبیعی وزیست سازگار می گیرد.
در واقع می توان گفت کشاورزی ارگانیک بر اساس استاندارد است و وقتی کشاورزی ارگانیک رونق بگیرد صنعت بسته بندی،فروش و صادارات آن نیز می تواند در کنار ان به وجود بیاید و تحولی بزرگ ایجاد کند .

https://zistonline.com/vdcfcmdv.w6dmvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما