تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب : 61903
رئیس محیط زیست تهران عنوان کرد:

تاثیر مدیریت پسماند در جذب گردشگر

رئیس محیط زیست تهران با بیان اینکه برای رونق صنعت توریسم فکر خاصی نکرده‌ایم، گفت: برای جذب توریسم و رونق این صنعت، نیازمند فراهم کردن همه زیرساخت‌ها از جمله مدیریت پسماندها هستیم و این زیرساخت‌ها تنها محدود به هتل‌ها و سرمایه گذاری‌های عظیم نمی‌شود.
تاثیر مدیریت پسماند در جذب گردشگر
به گزارش زیست آنلاین محمدحسین بازگیر  پسماندها را بخشی از سرمایه‌های کشور دانست و گفت: اگر فکری به حال مدیریت این سرمایه‌ها نشود، ضمن از دست دادن آن، به سایر سرمایه‌هایمان یعنی خاک و آب آسیب وارد می‌شود.

وی در ادامه  افزود: ناگزیر هستیم برای پسماندها مراحلی را طی کنیم تا بتوانیم آن را مدیریت کنیم. برای این مساله باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد. همچنین به دنبال آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه باشیم. شهرهای مختلف کشورمان ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در شمال جاذبه اصلی، جنگل و دریای خزر است و در جنوب کشور خلیج فارس و سواحل آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ممنوعیت قانونی برای زباله‌ها نداریم، اظهارکرد: هم تولید و هم عرضه کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک بارمصرف ممنوعیت قانونی ندارند البته در قانون مدیریت پسماند ذکر شده است که ریختن زباله‌ها در جایی غیر از مکان مشخص شده ممنوع است و حتی قانون‌گذار برای این مهم جریمه‌هایی را در نظر گرفته است.

دکتر مجید عباسپور- رئیس انجمن متخصصین محیط زیست ایران-  در ادامه مسئله زباله و پسماند را یکی از چالش‌های محیط زیست و گردشگری در کشور عنوان کرد و گفت: در برخی از کشورهای دنیا، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع شده است زیرا کیسه‌های پلاستیکی در طبیعت نیازمند ۴۰۰ سال برای تجزیه هستند.

رئیس انجمن متخصصین محیط زیست که در یک برنامه رادیوی سخن می‌گفت، تصریح کرد: لازم است زمینه‌هایی که باعث ایجاد زباله‌های نامناسب می شود را از بین ببریم و یا کاهش دهیم. در بعضی از کشورها ریختن زباله در طبیعت را جرم می‌دانند.

 

https://zistonline.com/vdcip3aq.t1azu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما