تاریخ انتشار :جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : 61797
یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به نیاز به جذب گردشگر به شهر تهران گفت: اگر بخواهیم صنعت توریسم در این شهر به درآمدزایی برسد باید زیرساخت‌های مهم و اساسی تامین شود.
رونق صنعت توریسم در تهران نیازمند جذب گردشگر است
 ولی الله شجاع پوریان افزود:حمل و نقل یکی از نیازهای اساسی و مهم در جذب گردشگر است و ستاد گردشگری شهرداری تهران باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

وی دستور تشکیل کمیته گردشگری در کمیسیون فرهنگی شورای شهر چهارم را یکی از اقدامات موثر چند سال گذشته در زمینه گردشگری شهر تهران دانست و گفت: در سال‌های گذشته تلاش‌هایی صورت گرفت تا یک سازمان مجزا زیر نظر شهرداری تهران در زمینه گردشگری شکل بگیرد و این مورد به زودی به نتیجه می‌رسد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران هماهنگی و تعامل نهادها و دستگاه‌های بین بخشی را از دیگر اقدامات مهم در زمینه رشد گردشگری دانست و اظهارکرد: شهر تهران به دلیل موقعیت تاریخی و جغرافیایی خود از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسبی در بخش گردشگری برخوردار است. 

شجاع پوریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شهرداری تهران می‌تواند با جلوگیری از تخریب برخی بناهای تاریخی و عدم صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق تاریخی به حفظ هویت تاریخی شهر تهران کمک کند. 

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی حفظ، ثبت، نگهداری، احیاء و بازسازی بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، گفت: به طور قطع با توجه به پیشینه تاریخی کشورمان، این سازمان به تنهایی نمی‌تواند این حجم از امور را مدیریت و پشتیبانی کند بنابراین باید یک کمیته مشترک میان نهادهای ذیربط تشکیل شود و موارد اختلافی به این کمیته ارجاع و مشکلات برطرف شوند. شهرداری تهران و میراث فرهنگی در جریان ضعف‌های قانونی این بخش هستند و به طور حتم اگر مجلس از نظرات کارشناسی این دو نهاد استفاده کند، می‌تواند قوانین خوبی در این بخش تصویب کند. 

شجاع پوریان در پایان گفت: مشکلات این حوزه هم قوانین و هم اجرا را در برمی‌گیرد. استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته به‌ویژه کلانشهرهای موفق دنیا نیز می‌تواند برای گردشگری شهر تهران مفید باشد.

 

https://zistonline.com/vdcjaaem.uqevhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما