تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۵۱
کد مطلب : 53028
استفاده از داروهای گیاهی برای معالجه مشکلات لثه و دندان تاریخی طولانی دارد. در بسیاری از فرهنگ ها، اصلا مسواک وجود ندارد و آن ها به جای آن از چوب های جویدنی استفاده می کنند. چوب های گیاهی از گیاهان و درختچه هایی با خاصیت ضدمیکروبی تهیه می شوند. انتهای این چوب ها را ریز می کنند و برای ماساژ لثه و خلال دندان استفاده می کنند.
استفاده از گیاهان دارویی در سلامت دندان ها
به گزارش زیست آنلاین در کالیفرنیا، از شاخه جوان درختان بلوط و بید چوب های جویدنی می سازند و امروزه نیز این چوب ها در دسترس هستند.

در طب سنتی اروپا، از این گیاهان استفاده می شود تا به بدن کمک شود خود بتواند بیماری های لثه و دندان را درمان کند.

صمغ های ضد باکتریایی و ضد التهاب:صمغ مر: که از شمال آفریقا تا عربستان یافت می شود، گرم و قابض است.

صمغ پراپلس: صمغی ست که از زنبوران به دست می آید، محرک تولید بافت های جدید، ضد ویروسی، و برای التهاب و زخم دهان مفید است.

صمغ درخت کاج: زمانی که سفت می شود مثل چوب جویدنی استفاده می شود.

 دیگر گیاهان ضد میکروبی:آسنیا: گیاهی ست معمولی، قوی تر از پنی سیلین، و ضد استراپتوکوک (برخی از گونه‌های استرپتوکوک‌ها می‌توانند بیماری‌هایی مانند فارنژیت استرپتوکوکی (گلودرد چرکی)، مننژیت، پنومونی (سینه پهلو)، اندوکاردیت، بادسرخ و فاسئیت نکروزان (قانقاریا) را ایجاد کنند. با این وجود، بیشتر گونه‌های استرپتوکوک، غیربیماریزا هستند و به عنوان فلور (همزیست) دهان، پوست، روده و سیستم تنفسی فوقانی محسوب می‌شوند.

و بیماری اﺳﺘﺎﻣﯿﻨﻮﮐﻮﮐﻮس است.

بلادروت: گیاه جنگل های کشورهای شرق است و به شدت با بیماری های عفونی و پوسیدگی که باعث ایجاد باکتری می شوند مبارزه می کند.

بارهنگ: که تازه آن در زمان آبسه و التهاب استفاده می شود.

سلامت

قابض ها( ضد میکروبی و افزاینده بافت ها)تحقیقات اخیر نشان می دهد گیاهانی که دارای اسید تانیک هستند می توانند خاصیت ضد ویروسی داشته باشند.کرامریا: شامل ۴۰% اسید تانیک است که اگر پودرش را با صمغ مر ترکیب کنیم جای گزین خمیر دندان برای خونریزی یا لثه های اسفنجی خوب است.

مازو: دارای ۵۰% اسید تانیک است و پودر آن را می توان به جای خمیر دندان استفاده کرد.

تورمنتیل و دوا گلی: که قرقره کردن آن برای التهاب مزمن لثه مناسب است.

محرک های ایمنی:سرخارگل: قرقره و شست و شو با تینکتور رقیق باعث ایجاد ایمنی و بهبود می شود.

بابتیزیا: ضدعفونی کننده و ضد باکتری ست.

روغن های با ارزش

از تعداد زیادی از روغن های گیاهی به عنوان محرک گردش خون در لثه ها استفاده می شود. روغن های گیاهی همچنین دارای خاصیت ضد باکتریایی هستند: مانند نعنا، رازیانه، دارچین، دواگلی، و آویشن.

رژیم غذایی:گرچه مقاومت داروهای مدرن با این ایده که بیماری های دندان و لثه با رژیم غذایی مرتبط است ،کاملا در میان پزشکان داروهای گیاهی پذیرفته شده است. تنها راه موثر در آهسته و متوقف کردن پوسیدگی دندان و بیماری های لثه، در کنار تمییز نگه داشتن مداوم آن، حذف کامل قند خالص از رژیم غذایی ست. این قند ها در بسیاری از مواد غذایی پنهان هستند که باید تلاش کرد این قند ها را به ۵-۱۰% محدود کرد.

مردم معمولا بر این باورند که عسل و آب میو های طبیعی دارای قند طبیعی هستند، بنابراین تاثیرشان مانند قندهای خالص نیست. گرچه عسل و آب میوها کاملا محصولات طبیعی هستند.عسل شامل ساکاروز و فروکتوز است که زنبور خود به صورت طبیعی آن را تصفیه می کند اما می تواند اثرات مشابهی بر روی بدن ما مانند قند های غیرطبیعی بگذارند. برای مراقبت به بهترین نحو از دندان ها تا میان سالی سعی کنید هر غذای شیرینی جز میوه های فصل را از رژیم غذایی تان حذف کنید. بعد از چند هفته کوتاه دوری از هر گونه شیرینی، برایتان آسان می شود و فقظ سعی کنید از میوه ها استفاده کنید

http://www.healthy.net/Health/Article/Herbs_for_Dental_Health/۸۶۸

https://zistonline.com/vdch6vnm.23nxidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما