تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 23177
تلفن های همراه هوشمندی مانند ال جی جی فلکس قابلیت بازسازی خراش های جزئی را داشته، اما گرافن می تواند موضوع دوام را وارد مرحله جدیدی کند. این ماده ۲۰۰ برابر قوی تر از فولاد است.
گرافن؛ ماده هیجان انگیز آینده!
به گزارش زیست آنلاین از پول نیوز آینده فناوری می تواند تنها به یک ماده گره بخورد: "گرافن". ظرفیت های بالقوه گرافن - قوی ترین، نازک ترین و منعطف ترین ماده شناخته شده موجود - توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. گرافن که شکلی از کربن محسوب می شود می تواند ظاهر، احساس، عملکرد و حتی تعامل دستگاه ها با بدن انسان نسبت به آن چه امروز شاهد هستیم را تغییر دهد. در ادامه این مطلب برخی از دلایل این مساله را بیان می کنیم.

قوی تر از فولادتلفن های همراه هوشمندی مانند ال جی جی فلکس قابلیت بازسازی خراش های جزئی را داشته، اما گرافن می تواند موضوع دوام را وارد مرحله جدیدی کند. این ماده ۲۰۰ برابر قوی تر از فولاد است. قدرت و استحکام گرافن ناشی از آرایش اتم های کربن است که در ورقه های دو بعدی مرتب شده اند.انعطاف پذیر همانند لاستیکبه گفته پژوهشگران دانشگاه کلمبیا، گرافن می تواند به میزان ۲۰ درصد بسط یابد. به بیان دیگر، این ماده همانند لاستیک انعطاف پذیر است. موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ ترانزیستورهای گرافنی را مورد آزمایش قرار داده که می تواند تولید نمایشگرهای منعطف هم برای دستگاه های پوشیدنی و هم برای دستگاه های قابل حمل مانند تلفن های همراه را تسهیل کند.همچنین، گرافن در برابر آب مقاوم است. از این رو، به طور بالقوه می تواند در نسل جدید دستگاه های ضد آب که نیازی نیست بدنه آنها همانند نمونه های امروزی مهر و موم شود، مورد استفاده قرار بگیرد.سبک ترین و نازک ترینبنابر مطالعه انجمن شیمی آمریکا، گرافن به اندازه کافی نازک است تا در ۲۸ زمین فوتبال بسط یابد. این ماده ظرفیت های بالقوه فراوانی داشته و روزی ممکن است تلفن های همراه هوشمند به نازکی ورق کاغذ و تبلت هایی که می توان آنها را تا کرد را شاهد باشیم.عمر باتری باور نکردنیگرافن نه تنها می تواند ظاهر دستگاه های امروزی را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه طول عمر آنها را نیز با تغییرات قابل توجهی مواجه می سازد. پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن باتری با استفاده از گرافن و سیلیکون تولید کرده اند که با یک بار شارژ می تواند بیش از یک هفته دوام آورده و این در شرایطی است که شارژ آن تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد! اگر گرافن به تولید انبوه رسیده و جریان اصلی بازار را تشکیل دهد دیگر هنگام سفر نگران جا گذاشتن شارژر تلفن همراه خود نخواهید بود.کار کردن با بدن شماگرافن از پتانسیل تعامل با سیستم های بیولوژیکی انسان برخوردار است. این مساله می تواند فناوری پیگیری تناسب اندام امروزی را به سطوحی جدید و بالاتر وارد کند زیرا حسگرهای گرافن از این امکان برخوردار هستند تا سیستم عصبی شما را اسکن کرده و یا با سلول های شما صحبت کنند! تولید گسترده گرافن می تواند به فراگیر شدن دستگاه های آگاهی از سلامت به عنوان استانداردی جدید کمک کند.چشم اندازگذشته از مزایای فیزیکی، گرافن یکی از ارزان ترین مواد شناخته شده است. بنابر ادعای سامسونگ، این شرکت روشی را توسعه داده که در آن بخش بزرگی از گرافن به یک کریستال واحد روی یک نیمه رسانا تبدیل می شود که اجازه تولید سریع ماده را می دهد.سامسونگ، نوکیا، سن دیسک و آی بی ام به همراه دانشگاه ها در زمینه راه های استفاده از گرافن مشغول به پژوهش بوده و از این رو می توانیم انتظار داشته باشیم در آینده میزبان دستگاه های هیجان انگیز جدید که قوی تر، سبک تر و ارزان تر برای تولید و مصرف هستند، باشیم. https://zistonline.com/vdcjave8.uqetazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما