کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایتالیا باید ارسال زباله های پلاستیکی به مالزی را متوقف کند

23 بهمن 1398 ساعت 11:23

زیست آنلاین: پس از یک تحقیق که پیامدهای زیست محیطی و بهداشتی ارسال زباله های پلاستیکی به کشور مالزی، به عنوان یکی از مناطق اصلی دفع پلاستیک های غیر قابل بازیافت را آشکار کرد، از دولت ایتالیا خواسته شده است به صادرات غیرقانونی زباله پلاستیکی به این کشور خودداری کند.


به گزارش زیست آنلاین، ایتالیا بعد از آلمان دومین کشورمصرف کننده پلاستیک و ششمین صادر کننده بزرگ زباله های پلاستیکی به مالزی است. واردات زباله های پلاستیکی مالزی از کشورهای ثروتمند بعد از این که چین به عنوان بزرگترین وارد کننده زباله پلاستیکی، از ژانویه سال 2018، واردات این نوع زباله را ممنوع کرد، به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

قانون اتحادیه اروپا تصریح كرده است كه كشورهای عضو فقط در صورت قابل بازیافت بودن می توانند ضایعات پلاستیكی را به كشورهای غیر اتحادیه اروپا صادر كنند و شركتهای بازیافت کننده نیز باید استانداردهای زیست محیطی و فنی مورد نیاز تكنولوژی در اروپا را رعایت کنند.

اما کنترل نه چندان دقیق در بنادر باعث شده است که مقادیر زیادی پلاستیک آلوده و غیر قابل بازیافت از اروپا خارج شده و سر از کارخانه های غیرقانونی در آورند.

تحقیقات یک تیم از روزنامه نگاران در گروه "صلح سبز" ایتالیا نشان داد تقریبا نیمی از 2،880 تن زباله پلاستیکی که ایتالیا بین ماه های ژانویه و سپتامبر سال گذشته به مالزی صادر کرده است، توسط شرکت هایی دریافت شده است که به طور غیرقانونی قعالیت می کنند. از آنجا که این شرکت ها توانایی مدیریت پلاستیک های آلوده و غیر قابل بازیافت را ندارند، بخش اعظم این زباله ها در خارج از کارخانه ها یا سوزانده شده یا دفن می شوند.

سازمان ملل در ماه می گذشته اعلام كرد كه تقریباً تمام كشورهای جهان به عنوان بخشی از اصلاح كنوانسیون بازل، با محدود كردن صادرات پلاستیک های غیر قابل بازیافت به كشورهای فقیر موافقت كرده اند.

منبع: theguardian


کد مطلب: 82266

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82266/ایتالیا-باید-ارسال-زباله-های-پلاستیکی-مالزی-متوقف-کند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com