کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیروگاه‌های تجدیدپذیر مانع انتشار ۲.۹ میلیون تن گاز گلخانه‌ای می‌شود

20 بهمن 1398 ساعت 19:00

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران در یکی از صفحه‌های اجتماعی نوشت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور که اکنون ظرفیت آنها به ۸۰۰ مگاوات رسیده، توانسته اند از انتشار دو میلیون و۹۸۴ هزارتن گاز گلخانه‌ای جلوگیری کنند.


به گزارش زیست آنلاین، «جعفر محمدنژادسیگارودی» روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نیروگاه‌های تجدید پذیر نیروگاه‌هایی هستند که نه تنها در روند تولید برق از سوخت‌های فسیلی استفاده نمی‌کنند، بلکه صرفه جویی خوبی در مصرف آب و گاز طبیعی دارند.وی افزود: نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور که اکنون ظرفیت آنها به ۸۰۰ مگاوات رسیده، توانسته اند از انتشار دو میلیون و۹۸۴ هزارتن گاز گلخانه‌ای جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: نیروگاه های تجدیدپذیر کشور توانسته اند به میزان ۹۵۹ میلیون لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند، زیرا در روند تولید نیاز چندانی به آب ندارند.

محمدنژادسیگارودی افزود:نیروگاه های تجدیدپذیر توانسته اند تاکنون در مصرف یک میلیون و ۲۳۸هزار متر مکعب گاز طبیعی صرفه جویی کنند.

تاکنون ۱۲۰ نیروگاه تجدیدپذیر درکشور ساخته شده و ظرفیت این نیروگاه ها ۸۵۰ مگاوات است که ۸۰۰ مگاوات آن از محل تجدیدپذیرهاست و ۵۰ مگاوات نیز از محل صرفه جویی حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، علاوه براین  ۵۵ نیروگاه خورشیدی و ۱۹ نیروگاه بادی و بقیه نیروگاه های کوچک آبی و زیست توده محسوب می شوند که اکثر آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.


کد مطلب: 82257

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82257/نیروگاه-های-تجدیدپذیر-مانع-انتشار-۲-۹-میلیون-تن-گاز-گلخانه-ای-می-شود

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com