کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه سازمان ملل برای جلوگیری از ششمین انقراض گسترده زمین

24 دی 1398 ساعت 13:00

زیست آنلاین: پیشنهاد سازمان ملل برای مقابله با از بین رفتن اکوسیستم ها و حیات وحش که برای آینده بشر حیاتی هستند، قبل از نشست ماه اکتبر ارائه خواهد شد.


به گزارش زیست آنلاین، طبق پیش نویس توافق نامه سازمان ملل متحد در مورد طبیعت، تقریباً یک سوم از اقیانوس ها و خشکی های جهان باید تا پایان دهه محافظت شوند تا از نابودی تنوع زیستی که زندگی بشر را تهدید می کند جلوگیری شود.

برای مقابله با آنچه دانشمندان به عنوان ششمین رویداد انقراض دسته جمعی در تاریخ زمین توصیف کرده اند، تا سال 2030 برای حفاظت و ترمیم اکوسیستم ها و حیات وحش که خدمات حیاتی برای انسان دارد، مهلت تعیین شده است

انتظار می رود متن پیش نویس تهیه شده توسط کنوانسیون سازمان ملل در مورد تنوع زیستی در نشست سرنوشت ساز ماه اکتبر سازمان ملل در شهر کونمینگ چین، توسط کشورها تصویب شود. متن این پیش نویس مورد استقبال فعالان زیست محیطی قرار گرفته است. این فعالان از دولت ها خواسته اند اهداف مندرج در این توافقنامه را به عنوان حداقل اقدام برای رسیدن به اهداف مورد نظر آب و هوایی، دنبال کنند.

طبق پیش نویس این سند، تا سال 2030، تجارت گونه های جانوری باید قانونی و پایدار باشد. هدف این قانون ترویج مشارکت کامل و مؤثر مردم بومی و جوامع محلی در تصمیم گیری در مورد تنوع زیستی و حیات وحش است. 

منبع : theguardian


کد مطلب: 82132

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82132/برنامه-سازمان-ملل-جلوگیری-ششمین-انقراض-گسترده-زمین

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com