کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلودگی هوا قاتل 160 هزار نفر می شود

23 دی 1398 ساعت 13:00

زیست آنلاین: بنیاد قلب بریتانیا پیش بینی می کند تعداد ۱۱ هزار مرگ و میر مربوط آلودگی هوا در سال همچنان رو به افزایش خواهد بود و به 160 هزار نفر نیز می رسد.


به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان هشدار داده اند که بیش از ۱۶۰هزار نفر ممکن است طی یک دهه آینده در اثر سکته مغزی و سکته قلبی ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست بدهند.

بنیاد قلب انگلیس (BHF)، که این آمار را جمع آوری کرده است می گوید که در حال حاضر ۱۱ هزار نفر در هر سال بر اثر آلودگی جان خود را از دست می دهند، اما در آینده این مقدار افزایش پیدا خواهد کرد. این بنیاد از دولت انگلستان می خواهد که دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد آلودگی هوا را در دستور کار قرار دهد و آنها را تا سال 2030 اجرایی کند. 

محدودیت های فعلی اتحادیه اروپا که انگلستان به راحتی آن را رعایت می کند، برای آلودگی ذرات ریز (PM2.5)  عدد 25 میکروگرم بر متر مکعب به عنوان میانگین سالانه است. محدودیت های WHO با میانگین 10 میکروگرم بر متر مکعب به عنوان میانگین سالانه، به مراتب سخت‌گیرانه تر است.

کارشناسان BHF می گویند PM2.5 می تواند تأثیر جدی بر سلامتی قلب داشته باشد، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش داده و مشکلات جسمی موجود را وخیم تر کند.

در جولای سال 2019 ، وزارت محیط زیست و امور روستایی، نتایج مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می دهد دستیابی به دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی در مورد آلودگی هوا تا سال 2030، در بیشتر مناطق انگلستان از لحاظ فنی امکان پذیر است.

بنیاد قلب انگلیس کمپین جدیدی را با عنوان « شما در از آن هستید» راه اندازی کرده است تا نشان دهد  که چگونه مردم هر روز سطح خطرناکی از PM2.5 را در شهرهای سراسر انگلیس استنشاق می کنند.

منبع : theguardian


کد مطلب: 82127

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82127/آلودگی-هوا-قاتل-160-هزار-نفر-می-شود

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com