کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشدید بحران آب و هوا با انتخاب مجدد ترامپ

22 دی 1398 ساعت 15:00

زیست آنلاین: اندرو لایت، مذاکره کننده اقلیمی وزارت امور خارجه اوباما گفت: آمریکایی ها با انتخاب مجدد ترامپ این سیگنال را ارسال می کنند که به آب و هوا اهمیتی نمی دهند.


به گزارش زیست آنلاین، میزان انتشار گازهای گلخانه ای در آمریکا از سال ۲۰۱۷ رو به افزایش است با این حال دولت ترامپ محدودیت های آلاینده های اقلیمی را از بین برده است. آلودگی آب و هوا در ایالات متحده تحت ریاست ترامپ در حال افزایش و تهدیدی برای تضعیف تلاش های بین المللی جهت مقابله با بحران اقلیمی است، به خصوص اگر وی در انتخابات دوباره پیروز شود.

 براساس برآوردهای شرکت تحلیل اقتصادی Rhodium Group، در حالی که میزان انتشار گازها در ایالات متحده در سال 2019، ۲.۱ درصد کاهش یافته، این میزان در سال 2018 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به طور خالص، میزان انتشار گازهای گلخانه ای کمی بیشتر از ابتدای سال 2017 ، یعنی زمانی است که دولت ترامپ با هدف کمک به صنعت نفت و گاز شروع به لغو ده ها قانون زیست محیطی  کرد.

ترامپ هنوز برای تضعیف بیشتر استانداردهای زیست محیطی تلاش می کند. این هفته وی پیشنهاد کرد که از بررسی چگونگی اثر پروژه های بزرگ مانند خطوط لوله و بزرگراه ها در گرم شدن کره زمین جلوگیری شود.

اندرو لایت، مذاکره کننده اقلیمی وزارت امور خارجه باراک اوباما گفت اگر ترامپ مجدداً انتخاب شود افراد زیادی نگران آینده ایالات متحده خواهند شد. وی گفت: آمریکایی ها با انتخاب مجدد این سیگنال را ارسال می کنند که به آب و هوا اهمیتی نمی دهند.

منبع : theguardian


کد مطلب: 82122

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82122/تشدید-بحران-آب-هوا-انتخاب-مجدد-ترامپ

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com