کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار دبیر کل سازمان ملل در مورد نقطه بدون بازگشت تغییرات اقلیمی

12 آذر 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به نمایندگان 200 كشور که برای یك نشست دو هفته ای با موضوع مقابله با گرم شدن کره زمین در مادرید جمع شده اند، در خواست کرد به مبارزه علیه تغییرات اقلیمی ادامه دهند.


به گزارش زیست آنلاین، روز یکشنبه ، گوترش هشدار داد که نقطه بدون بازگشت دیگر در افق دور نیست. در نزدیکی ما و یک حقفیقت ملموس است.
دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه COP25 برای نمایندگان در روز گذشته، به اطلاعات علمی منتشر شده اخیر اشاره کرد كه نشان می دهد سطح گازهایی که گرما را به دام می اندازند به سطح بسیار بالای رسیده است به طوری که در سه میلیون سال پیش این سطح از گازها وجود نداشته است.
وی هشدار داد اگر انتشار گاز دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای کاهش چشمگیری نداشته باشد، دمای هوا می تواند تا پایان قرن به دو برابر دمای تعیین شده در توافق نامه پاریس 2015 افزایش یابد. 
وی گفت: آیا می خواهیم به عنوان نسلی از ما یاد شود که سر خود را در برف کرده بودیم در حالی که کره زمین در حال سوختن بود؟
هدف این اجلاس که پس از اعتراضات حکومتی در شیلی به پایتخت اسپانیا منتقل شد، اجرایی کردن قوانین حاكم بر توافق نامه پاریس 2015 است که شامل ایجاد یک سیستم بین المللی تجارت - انتشار گازهای گلخانه ای و جبران خسارات ناشی از افزایش سطح دریا و سایر پیامدهای تغییرات آب و هوایی به کشورهای فقیر است.
کشورها چهار سال پیش در پاریس به توافق رسیدند که افزایش دمای کره زمین را در مقایسه با قبل از انقلاب صنعتی به زیر 2 درجه سانتیگراد و در حالت ایده آل 1.5 درجه سانتیگراد  تا پایان قرن محدود کنند. در حال حاضر، درجه حرارت متوسط در حدود 1 درجه سانتیگراد افزایش یافته است و مقدار کمی تا رسیدن به این هدف باقی مانده است.

منبع: nbcnews


کد مطلب: 81913

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81913/هشدار-دبیر-کل-سازمان-ملل-مورد-نقطه-بدون-بازگشت-تغییرات-اقلیمی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com