کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باز هم جنگ جهانی

11 آذر 1398 ساعت 18:00

«جان کری» وزیر خارجه دولت «باراک اوباما» ائتلافی با عنوان «جنگ جهانی صفر» برای مقابله با تغییرات اقلیمی با حمایت ۶۰ شخصیت سیاسی و هنرمند جهانی راه‌اندازی کرده است.


به گزارش زیست آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات پیشین آمریکایی دیروز(یکشنبه) به طور رسمی این ائتلاف را با حمایت چهره‌های سینمایی همچون «لئوناردو دی کاپریو»، «اِما واتسون» و «آرنولد شوارترزنگر» آغاز کرده است.
این ابتکار در آستانه گشایش بیست و پنجمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل(COP ۲۵) در مادرید در حالی انجام می‌شود که آمریکا خروج از توافق پاریس را کلید زده است.

ابتکار کری، چهره‌های سیاسی را با پیشینه‌های مختلف، ستارگان سینما و موسیقی جهان در برمی‌گیرد.

در تارنمای این ائتلاف آمده است: «ما متحدان دور از ذهن را با یک ماموریت مشترک برای فشار آوردن به جهان برای پاسخ دادن به بحران آب‌وهوا گردهم می‌آوریم، به همان شیوه‌ای که برای پیروزی در جنگ جهانی دوم بسیج شدیم.»

در بین این چهره‌های سیاسی، «آرنولد شوارتزنگر» بازیگر و فرماندار پیشین جمهوریخواه کالیفرنیا، «جان کاسیچ» فرماندار پیشین جمهوریخواه در ایالت «اوهایو» و حتی «بیل کلینتون» و «مادلین آلبرایت» رئیس جمهوری و وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز حضور دارند.

«جان کری» دیروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ان.بی.سی» با دفاع از این ابتکار عملش گفت، این شخصیت‌ها با دیدگاه‌های سیاسی مختلف، یک گرایش مشترک دارند که همانا اطمینان‌یابی از آن است که در آمریکا و سراسر جهان، مردم این مساله (تغییرات آب و هوایی) را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.
از نگاه او، «هیچ کشوری برای تغییرات اقلیمی کاری نمی‌کند. ما باید با این مساله مانند جنگ رفتار کنیم.»

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از کری نوشت: در چند ماه آینده به معنای واقعی کلمه (در این ارتباط) با میلیون‌ها آمریکایی صحبت می‌کنیم و این به یک موضوع مهم تبدیل خواهد شد.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، تاکنون نزدیک به ۶۰ شخصیت از این ائتلاف که بودجه آن در زمان حاضر ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده، حمایت کرده‌اند.
 قرار است جان کری و دیگر اعضای این ائتلاف، نشست‌هایی را از ماه ژانویه ۲۰۲۰/ دی ۹۸ در سراسر آمریکا برگزار و درباره این موضوع با مردم گفت‌ وگو کنند.

در آستانه برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان‌ ملل، گرم‌ شدن فزاینده کره زمین، زنگ هشدار را برای جامعه جهانی به صدا درآورده است. این نشست از امروز (دوشنبه - ۱۱ آذر) در شهر مادرید پایتخت اسپانیا آغاز به کار کرده است.

۲ ماه پیش نیز اجلاس اقدام آب‌وهوایی در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.
به گزارش ایرنا، تغییرات آب وهوایی در حال رخ دادن است و تاکنون جهان ۱.۱ درجه سانتیگراد نسبت به آغاز انقلاب صنعتی گرمتر شده که تاثیرات بسزایی در جهان و زندگی مردم داشته است. اگر رویه کنونی ادامه یابد دمای جهان ممکن است در قرن حاضر افزایش ۳.۴ تا ۳.۹ درجه سانتیگرادی داشته باشد که تاثیرات مخرب آب‌و هوایی گسترده‌ای خواهد داشت.


کد مطلب: 81912

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81912/باز-هم-جنگ-جهانی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com