کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفن زباله های هسته ای در آلمان

10 آذر 1398 ساعت 13:00

زیست آنلاین: یافتن مکان مناسب برای دفن زباله های هسته ای در آلمان در پی تعطیلی نیروگاه های هسته ای به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.


به گزارش زیست آنلاین، سوال بزرگ این است که کجا میتوان ۲هزار متر مکعب زباله هسته ای خطرناک را برای یک میلیون سال دفن کرد؟

به گفته پروفسور میراندا شرورس، عضو تیم جستجوی سایت مناسب دفن، این مسئله "مشكلی" بزرگی است كه آلمان با تعطیل کردن نیروگاه های هسته ای خود با آن مواجه خواهد شد.

در حال حاضر کارشناسان در حال یافتن مکانی هستند تا تقریباً 2000 کانتینر زباله رادیواکتیوی با سطح بالای تشعشع را دفن کنند. این جنس سایت باید فراتر از سنگ جامد باشد. همچنین فاقد سفره آب زیرزمینی بوده و مکانی باشد که زمین لرزه نتواند باعث نشت آن شود.

چالشهای فن آوری که شامل انتقال زباله های کشنده، پیدا کردن ماده ای برای پوشاندن آن و حتی انتقال آن به نسل های آینده می‌باشد بسیار زیاد است.

آلمان در پی فاجعه فوکوشیما در سال 2011 ، تصمیم گرفت همه نیروگاههای هسته ای خود را به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد ایمنی، تعطیل کند.

هفت نیروگاه که هنوز هم در حال بهره برداری هستند، قرار است تا سال 2022 تعطیل شوند. با بسته شدن آنها چالش جدیدی پیدا می شود. یک قبرستان هسته ای دائمی توسط دولت تا سال 2031 باید پیدا شود.

وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان اعلام کرد قصد دارد محلی برای دفن زباله های پرتوزا پیدا کند که بهترین ایمنی ممکن را برای مدت یک میلیون سال داشته باشد.

در حال حاضر، زباله های هسته ای خطرناک در تاسیسات موقت، که معمولاً در نزدیکی نیروگاه هایی که این زباله های در آن ها تولید شده ذخیره می شوند. اما این تاسیسات  فقط برای نگهداری این زباله ها برای چند دهه طراحی شده است.

منبع : cnn


کد مطلب: 81902

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81902/دفن-زباله-های-هسته-آلمان

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com