کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیدنی با تهدید فاجعه آمیز روبرو است

21 آبان 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: هزاران نفر در مسیر آتش سوزی های مرگبار استرالیا قرار گرفته اند که ابرهایی از دود تولید کرده اند که حتی از نیوزیلند هم دیده می شوند.


به گزارش زیست آنلاین، یک وضعیت اضطراری هفت روزه در New South Wales اعلام  شده است. جایی که وزش باد شدید، درجه حرارت بالا و رطوبت کم باعث شده است تا سازمان آتش نشانی روستایی یک اخطار احتمال وقوع فاجعه را برای مناطقی از سیدنی صادر کند.

این بدترین تهدیدی است که تاکنون برای سیدنی تحت سیستم فعلی که در سال 2009 معرفی شد  صادر شده است. این شهر حدود 4.6 میلیون نفر جمعیت دارد، اما بیشترین خطر آتش سوزی در مناطق روستایی خارج از مرکز شهر وجود دارد.

یکی از مسولین این شهر میگوید: خانه هایی که بطور خاص برای آتش سوزی طراحی شده اند، نیز برای چنین شرایط فاجعه آمیز ساخته مناسب نیستند. شرایط فاجعه آمیز جایی است که زندگی از بین می رود، جایی است که مردم می میرند. خطرات کاملاً واقعی هستند.

سازمان آتش نشانی اعلام کرد: از بعد از ظهر دوشنبه، بیش از 70 آتش سوزی در نقاط مختلف نیو ساوت ولز اتفاق افتاد.

ممنوعیت روشن کردن آتش در سطح کشور تا امروز همچنان برقرار خواهد بود که مانع روشن کردن آتش در فضای باز توسط مردم و فعالیت هایی که می تواند آتش سوزی ایجاد کند مانند جوشکاری و سنگ زنی جلوگیری می کند. متخلفان، در محل و به مبلغ 1500 دلار جریمه خواهند شد.

به گزارش رسانه های محلی، صدها مدرسه که در مناطق خطر آتش سوزی قرار دارند، امروز تعطیل خواهند بود. از اواخر روز دوشنبه، حدود 50 آتش سوزی در شمال ایالت کوئینزلند رخ داد.

استرالیا یکی از بدترین خشکسالی های خود را در دهه های اخیر تجربه می کند. هوای گرم و خشک، یکی از دلایل اصلی این آتش سوزی ها است

خسارات تاکنون قابل توجه بوده است. در این آتش سوزی ها سه نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده و بیش از 100 خانه از بین رفته اند. تخمین زده می شود 350 کوالا در آتش سوزی ها کشته شده‌اند.

در سالهای اخیر، آتش سوزی ها در استرالیا افزایش پیدا کرده است. کارشناسان می گویند علت این آتش سوزی ها بحران آب و هوا است.

منبع: cnn


کد مطلب: 81811

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81811/سیدنی-تهدید-فاجعه-آمیز-روبرو

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com