کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدها نفر در اعتراضات اقلیمی به جین فوندا پیوستند

19 آبان 1398 ساعت 15:00

زیست آنلاین: صدها نفر از معترضین، جین فوندا، سلبریتی معروف آمریکایی را در پنجمین حضور وی در تظاهرات روز جمعه در واشنگتن دی سی همراهی کردند و خواستار تغییرات اساسی برای مقابله با بحران آب و هوا شدند.


به گزارش زیست آنلاین، در این تظاهرات، فوندا از فوریت بحران آب و هوا و نیاز به فعالیت در مقیاس های بی سابقه صحبت كرد. وی گفت: ما نمی توانیم این مبارزه را به جوانان واگذار کنیم تا تنها خودشان در این نبرد برای آینده خود بجنگند.
وی در حالی که کت قرمز رنگ خود را که به نوعی نشانه و علامت وی است به تن داشت، به همراه معترضین، ترانه های اعتراضی می خواند.
فوندای 81 ساله، بیش از یک ماه در اعتراضاتی که خود آن ها را "جمعه های آتشین" می خواند شرکت کرده و چهار بار نیز بازداشت شده است.
فعالیت اقلیمی او به دنبال تلاش معترضان جوان در سراسر جهان است که جمعه ها از حضور در مدارس سرباز زده و در اعتراضات شرکت می کنند که مهمترین آن ها که به نوعی رهبر این حرکت نیز محسوب می شود، گرتا تونبرگ، فعال 16 ساله سوئدی است.
فوندا در جمعه گذشته بازداشت نشد، اما قرار است اواخر این ماه در پی بازداست های قبلی در دادگاه حاضر شود.
موضوع اعتراض این هفته در مورد چگونگی کمک جنگ و ارتش به بحران آب و هوا بود. ارتش آمریكا یكی از بزرگترین عاملان انتشار كربن در جهان است.
"جودی ایوان"، فعال ضد جنگ که در اعتراضات این هفته در کنار جین فوندا حضور داشت گفت: من و جین در سال 1970، یعنی 49 سال پیش حضور در اعتراضات را در خیابان ها شروع کردیم. و من هرگز ندیدم که او اشتیاق و انرژی خود را از دست بدهد. هیچ کس مانند وی فعال نیست.
فوندا یک فعال سیاسی قدیمی است که در گذشته یکی از مخالفان جنگ ویتنام بود. وی در دهه 1970 ، هنگامی که در بازدید از هانوی در بالای یک اسلحه ضد هوایی متعلق به ویتنام شمالی عکس یادگاری گرفت، ملقب به "هانوی جین" شد.
حضور فوندا در این اعتزاضات باعث جذب جوانان علاقه مند و حضور آن ها در این اعتراضات شده است.


کد مطلب: 81802

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81802/صدها-نفر-اعتراضات-اقلیمی-جین-فوندا-پیوستند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com