کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آوارگی صدها انگلیسی بر اثر بارندگی شدید

17 آبان 1398 ساعت 19:00

بارندگی‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه‌ها سبب جاری شدن سیل‌های ویرانگر در بخش‌هایی از شمال و مرکز انگلیس و آوارگی صدها نفر شده است.


به گزارش زیست آنلاین، این وضعیت سبب آب گرفتگی در خیابان‌ها و ایجاد راه بندان در خطوط مواصلاتی شده است. تاکنون یک صد هشدار آب و هوایی درباره جاری شدن سیل در انگلیس صادر شده است.

اداره هواشناسی تنها برای شهر دونکستر به تنهایی ۶ هشدار آب‌وهوایی صادر و وضعیت این شهر به ویژه در نزدیکی رودخانه دون را بحرانی ارزیابی کرده است.

در شهر شفیلد هم دیشب ده‌ها نفر در مرکز خرید اصلی این شهر گرفتار شده و بر اثر شدت بارندگی قادر به خروج از ساختمان نبودند. گزارش ها حاکی است مردم شب را کف خیابان و روی صندلی‌های مرکز خرید به صبح رسانده‌اند تا نیروهای امدادگر و آتش‌نشانی با کمک قایق آنها را از داخل ساختمان خارج کنند.

از سویی پلیس به ساکنان شهر رودرهام توصیه کرده تا منازل خود را به غیر از شرایط اضطراری، ترک نکنند. تصاویر منتشر شده از این شهر نشان می‌دهد آب کف فروشگاه‌ها و مراکز تجاری را پر کرده و خسارت‌ گسترده‌ای به اجناس وارد کرد است.

این وضعیت همچنین سیستم حمل و نقل را مختل کرده و شرکت‌های ریلی خدمات خود را به دلیل جاری شدن سیل متوقف کرده‌اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده، تنها در ۲۴ ساعت گذشته به اندازه یک ماه بارندگی رخ داده است. این گزارش حاکی است که بخش های از شفیلد دیروز شاهد ۸۵ میلی متر بارندگی بود در حالی که میانگین بارندگی ماهانه در این شهر ۸۹ میلی‌متر است.

«الکس بورکیل» یک سخنگوی اداره هواشناسی گفت به رغم اینکه از شدت بارندگی کم شده اما خسارت‌های ناشی از این حادثه تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، دائماً با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

به گزارش ایرنا،، دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی، به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.


کد مطلب: 81791

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81791/آوارگی-صدها-انگلیسی-اثر-بارندگی-شدید

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com